تور رسانه ای اوقاف به منظور معرفی کارکردهای وقف در گلستان

سلمانی گفت: امروز (دوشنبه ۲ تیر) اصحاب رسانه استان گلستان در قالب تور رسانه ای یک روزه با کارکردهای برخی از موقوفات گلستان آشنا شدند.

«اسفندیار سلمانی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان درگرگان گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان امروز (دوشنبه ۲ تیر) تور رسانه ای با هدف معرفی موقوفات شاخص استان گلستان و کارکردهای وقف در نظر گرفت.

 

مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی جهش تولید در ابتدای سال این تور رسانه ای با معرفی کارکردهای موقوفات در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و فعالیت های دانش بنیان برگزار شد و امیدواریم با اطلاع رسانی پیش از پیش این موضوعات مردم از کارکردهای وقف آگاه تر شوند.

 

سلمانی بیان کرد: خبرنگاران در این تور رسانه ای از  باغ موقوفه «میر سعدالله موسوی ایلخانی» شهرستان آزادشهر که بزرگترین باغ موقوفه یکپارچه کشور است بازدید کردند، این زمین موقوفه به مساحت 364 هکتار است که شامل میوه های مرکبات می شوند و برحسب نیت واقف درآمد این موقوفه صرف حوزه علمیه شهرستان رامیان می شود.

 

وی افزود: در این تور رسانه ای از محل سردخانه 10 هزار تنی گلچشمه محل نگهداری میوه های باغ این موقوفه نیز بازدید شد.

 

مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه گلستان  تاکید کرد: همچنین اصحاب رسانه  در شهرک صنعتی آزادشهر که سازمان اوقاف و امور خیریه در بخشی از این شهرک و به منظور بسته بندی و فرآوری میوه های باغ موقوفه ایلخانی سرمایه گذاری کرده است بازدید کردند.

 

سلمانی یادآور شد: اصحاب رسانه امروز در این تور رسانه ای از رقبات مزروعی کشت گیاهان دارویی(سیاه دانه) امامزاده سلیمان (علیه السلام) و اقدامات دانش بنیان در این مزارع بازدید کردند.

 

وی ابراز داشت: اوقاف با تغییر الگوی کشت با همکاری جهاد کشاورزی در این موقوفات درآمد حاصل از بهره وری این اراضی را افزایش داده است.

 

کد خبر 941394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha