تشریح برنامه های اوقاف کهگیلویه و بویراحمد در دهه کرامت

مومنی شاد به احترام مردم استان کهگیلویه و بویراحمد برای امامزادگان و ائمه اطهار (ع) اشاره و گفت: با توجه به فرارسیدن دهه کرامت، می طلبد برنامه هایی در خور شان ائمه اطهار در جامعه اجرا شود.

حجت الاسلام «قاسم مومنی شاد» ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: دهه کرامت بهترین فرصت برای توجه مردم به ائمه اطهار (علیهم السلام)، به ویژه امام رضا (علیه السلام) و حضرت معصومه (سلام الله علیها) است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد این استان را سرزمین امامزادگان دانست و گفت: 225 بقعه متبرکه استان در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه به ثبت رسیده است.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد احترام بسیاری برای امامزادگان و ائمه اطهار (علیهم السلام) قائل هستند، ادامه داد: با توجه به فرارسیدن دهه کرامت، می طلبد برنامه هایی در خور شان ائمه اطهار و با رعایت شرایط کرونایی در جامعه اجرا شود.

 

مومنی شاد به برنامه های این اداره کل در ایام دهه کرامت اشاره کرد و یادآور شد: غبار روبی بقاع متبرکه با حضور مسئولین و راه اندازی کاروان شادی «شمیم کرامت» در سطح شهر و مجتمع های مسکونی از جمله این برنامه ها است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد آذین بندی بقاع متبرکه و نور افشانی در شب ولادت امام رضا (علیه السلام) در بقاع شاخص را از دیگر برنامه ها دانست و اضافه کرد: پخش زیارت خاصه امام رضا (علیه السلام) از بلندگوهای بقاع متبرکه نیز در دستور کار قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه خادمان بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این ایام دهه کرامت تجلیل می شوند، گفت: معرفی بقاع شاخص و کرامات آنان در فضاهای مجازی و برگزاری سخنرانی و مداحی در بقعه متبرکه امامزاده مختار (علیه السلام) بدون مستمع و پخش از طریق فضاهای مجازی و ... از برنامه های اوقاف و امور خیریه در دهه کرامت است.

کد خبر 941583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha