۲۱ نفر از فعالان قرآنی و فرهنگی شیروان تجلیل شدند

فعالان قرآنی و فرهنگی شهرستان شیروان با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛ «حجت الاسلام علی خادمی» روز سه شنبه (سوم تیرماه) در مراسم تجلیل از فعالان قرآنی و فرهنگی شیروان با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم خاطرنشان کرد: پس از مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در سطح کشور، این استان نیز در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب گام‌های خوبی برداشت که اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یکی از این طرح‌ها است.


 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، با اشاره به لزوم آموزش قرآن کریم به کودکان و نوجوانان بیان کرد: در صورتی که آموزش قرآن کریم از دوران کودکی و نوجوانی آغاز شود قطعا اثربخش‌تر بوده و نتایج بهتری را به دنبال دارد.

 


مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی یادآور شد: امیدواریم با توجه به اهمیت آموزش قرآن کریم از دوران کودکی، مسئولان استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی تدابیر لازم را در این زمینه اندیشیده و اقدامات لازم را نیز انجام دهند تا نسل آینده مانند دیگر نسل‌های انقلاب اسلامی، نسلی تربیت یافته با آموزه‌های قرآنی باشد.

 

حجت الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس به مباحث قرآنی توجه ویژه داشته و برنامه‌های هدفمندی را در این حوزه دنبال می‌کند.


 

امام جمعه شیروان هم گفت: نورانیت قرآن موجب عظمت مسلمانان است.

 


«حجت الاسلام حسین تکمیلی» اظهار داشت: نورانیت قرآن کریم موجب عظمت مسلمانان در اقصی‌نقاط جهان شده و با وجود تبلیغات مغرضانه دشمنان دین اسلام، به‌واسطه قرآن کریم چهره اسلام در کل جهان نورانی شده است.

 

امام جمعه شیروان گفت: انس با قرآن کریم دریچه‌های نور را بر قلب انسان باز کرده و موجب گشوده شدن چشم‌ دل می‌شود.

 


حجت الاسلام تکمیلی افزود: با تلاوت قرآن کریم، خداوند متعال انسان را هدایت می‌کند به‌ویژه با پرداختن به قرآن و توجه به معنای آیات آن پنجره‌های عطایای الهی بر قلوب انسان باز شده و دل انسان به انوار الهی متجلی می‌شود.

 

وی بیان کرد: امیدواریم همه ما بتوانیم عاملان به قرآن کریم بوده و در کنار تلاوت آیات این کتاب مقدس، توجه به معنای آن را در صدر برنامه‌های خود قرار دهیم.

کد خبر 941808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha