پتانسیل آبی استان گلستان ۲۰۰ مترمکعب از کشور پایین تر است

حسینی گفت: در استان گلستان به ازای هر نفر یک هزار و ۴۰۰ مترمکعب پتانسیل آبی وجود دارد که در مقایسه با متوسط کشور ۲۰۰ مترمکعب پایین تر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمحسن حسینی» امروز (چهارشنبه 4 تیر) به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب در جمع خبرنگاران گفت: در استان گلستان به ازای هر نفر یک هزار و 400 مترمکعب پتانسیل آبی وجود دارد که در مقایسه با متوسط کشور (1600 مترمکعب) بسیار پایین است.

 

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان با بیان اینکه متوسط جهانی به ازای هر نفر 7 هزار و 600 مترمکعب آب است، افزود: استان گلستان از سرانه جهانی هم به مراتب پایین تر است و یک استان کم آب به نسبت جمعیت به شمار می رود.

 

وی تصریح کرد: از مجموع آب استان، حدود 9.5 درصد در بخش شرب و بهداشتی شهری و روستایی استفاده می شود.

 

حسینی با اشاره به اینکه وضعیت آبخوان های کم عمق استان در 31 خرداد به نسبت وضعیت شان از متوسط بهتر بوده است، اظهارداشت: اگر آبخوان های کم عمق 200 میلیون هم بهتر باشند برای آب شرب فایده ای ندارند و به لحاظ تامین آب در تابستان شاید دچار مشکل شویم.

 

وی بر صرفه جویی در مصرف آب شرب تاکید کرد و گفت: برنج کاری یکی از مشکلاتی است که باعث استفاده بیش از اندازه از آب می شود. ما با برنج کاری مخالفتی نداریم بلکه تاکید داریم به روش خشکه کاری کاشته شود.

 

 

کد خبر 942240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha