پذیرش روزانه ۳۵ تا ۵۰ گیلانی به کرونا/ استفاده از ماسک در مکان های عمومی الزامی شد

سالاری با بیان اینکه هم اکنون ۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های گیلان بستری هستند گفت: روزانه ۳۵ تا ۵۰ بیمار مشکوک به کرونا ویروس در مراکز درمانی پذیرش می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان سالاری» امروز(یک‌شنبه، ۸ تیر) در حاشیه بازدید از زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان مرزی آستارا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه در مهار کرونا ویروس به یک ثبات نسبی در گیلان دست یافته‌ایم.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه درحال حاضر حدود ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در مراکز درمانی استان بستری هستند گفت: به طور میانگین روزانه ۳۵ تا ۵۰ بیمار کووید ۱۹در بیمارستان های گیلان پذیرش می شوند.‌

 

وی اضافه کرد: طی تعطیلات دو هفته اخیر شاهد افزایش نسبی آمار بیماران‌ مبتلا به کرونا در استان بودیم و مردم باید پروتکل های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را بیشتر رعایت کنند.

 

سالاری تصریح کرد: حضور مردم در اجتماعات در ازدیاد ویروس کرونا تاثیر مثبت دارد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: اگر هجوم مسافرین در ماههای پیش رو به استان افزایش یابد یقینا شاهد شیوع بیماری و ایجاد بحران‌ در آینده نه چندان دور خواهیم‌ بود.

 

وی خاطرنشان کرد: ساده انگاری بیماری در جامعه افزایش این بیماری را به همراه دارد و این حضور سهل‌انگارانه برای افراد دارای بیماری زمینه ای و مسن مخاطره آمیز است.


رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص الزامی شدن استفاده از ماسک اشاره کرد و اظهارداشت: طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و با توجه به تأکید رییس‌جمهوری استفاده از ماسک در جلسات عمومی و تجمعات ضروری است.

کد خبر 943649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha