محدودیت های جدید برای پیشگیری از شیوع کرونا در لرستان اعلام شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام محدودیت های جدید پیشگیری از شیوع کرونا در استان، گفت:برگزاری هرگونه مراسم تا اطلاع ثانونی ممنوع شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «احمد حسین فتایی» امروز(15 فروردین) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: همراهی و مشارکت مردم در رعایت مصوبات ستاد استانی مبارزه با بحران کرونا مهم ترین راه کنترل و مهاراین بیماری است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به  اعمال محدودیت های جدید برای پیشگیری از بیماری کرونا در استان، افزود: محدودیت های ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از امروز(15 تیر) به مدت 10 روز لازم الاجراست و با متخلفان برخورد قاطع قانونی می شود.

 

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای کنترل و مهار ویروس کرونا، گفت: براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا برگزاری هر گونه مراسم و تجمع تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

 

فتایی بیان کرد: برگزاری هرگونه تجمع رسمی و غیر رسمی شامل مراسمات ترحیم، ختم، عروسی  از ۱۵ تیرماه جاری به مدت ۱۰ روز در سطح استان ممنوع بوده و با برگزار کنندگان برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

 

وی ادامه داد: فعالیت تمامی رستورانها، تالارهای پذیرایی و عروسی، کافی شاپ ها و قهوه خانه ها در سطح استان به مدت ۱۰ روز ممنوع بوده و نیروی انتظامی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اصناف نظارت لازم را در این خصوص بعمل آورند.

 

فتایی همچنین از الزام استفاده از ماسک در اماکن عمومی خبرداد و اظهار داشت: کارکنان و مراجعه کنندگان به دستگاه های اجرایی استان ملزم به استفاده از ماسک هستند و از ورود ارباب رجوع و کارمند بدون استفاده از ماسک به دستگاه های اجرایی جلوگیری شود.

 

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک در تمامی اماکن سرپوشیده از جمله پاساژها، مجتمع تجاری الزامی بوده و صاحبان این اماکن ملزم به اجرای آن می باشندو سازمان صمت و اصناف استان نظارت لازم را در این خصوص بعمل آورند.

 

فتایی افزود: مدیران کل دستگاه های اجرایی زمینه بهره مندی کارکنان دارای بیماری زمینه ای، بانوان باردار و دارای کودک شیرخوار از مرخصی استحقاقی را فراهم آورند.

 

وی ادامه داد: بر این اساس ملاقات های عمومی مدیران دستگاه های اجرایی از ۱۵ تیرماه به مدت ۱۰ روز لغو و از روش های جایگزین غیر حضوری برای انجام این امور استفاده شود.

 

فتایی ادامه داد: شهرداریهای سطح استان نسبت به ضد عفونی کردن روزانه سرویس ناوگان شهری ( اتوبوس و تاکسی ) اقدام نموده و رانندگان این وسایط نقلیه را به استفاده از ماسک الزام نمایند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار کرد: در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا مصوب شد کتابخانه های عمومی استان از تاریخ ۱۵ تیر به مدت ۱۰ روز تعطیل شود و  مدیران کل دستگاه های اجرایی از برگزاری مراسمات مشمول تجمع در ادارات و نهادها جلوگیری نمایند.

کد خبر 946271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha