جوانان مسیحی، ماسک رایگان میان نمازگزاران در مصر توزیع کردند

با بازگشایی مساجد و اماکن عبادی پس از گذشت ۷۰ روز در مصر، مسلمانان و مسیحیان روستایی در قنا، مساجد و تنها کلیسای این روستا را ضدعفونی کرده و مسیحی ها میان نمازگزاران ماسک های رایگان توزیع کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العربیه»، مسلمانان و قبطی های مصر در جهت حفظ وحدت ملی خود در شرایط بحرانی کرونا بار دیگر همبستگی خود را نشان دادند.

 

 

جوانان روستایی معروف به «بلاد المال بحری» در شهر «ابوتشت» استان قنا در جنوب مصر، تمامی اماکن روستا را ضدعفونی و نظافت کردند و لوازم مورد نیاز از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیز برای مردم فراهم کردند.

 

طی هفته گذشته که دولت مصر خبر بازگشایی اماکن عبادی و مساجد را برای اقامه نماز اعلام کرد، جوانان این روستا مساجد روستا و تنها کلیسای موجود در این روستا را ضدعفونی کردند.

 

«احمد محمد حسین»، مهندس جوان مصری اهل این روستا، گفت: جوانان روستا ضدعفونی خیابان ها، ساختمان های این روستا را که حدود 15 هزار نفر جمعیت دارد، آغاز کرد.

 

همچنین با موافقت کلیسا، جوانان مسلمان وارد کلیسا شده و آنجا را ضدعفونی کردند.

 

جوانان مسیحی نیز برای کمک به مسلمانان در ورودی مسجد ایستاده و ماسک های رایگان میان نمازگزاران توزیع کردند که این اقدام، روحیه محبت آمیز و برادری ساکنان روستا را نشان می دهد.

 

«عدیل ابادیر»، یکی از جوانان مسیحی روستا نیز گفت: تمامی ساکنان روستا با محبت و دوستی در کنار هم زندگی می کنند و هم گام با جوانان مسلمان در نظافت و ضد عفونی کلیسا و خیابان ها کمک کردند.

کد خبر 946418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha