حال ساری خوب نیست

رضایی در مراسم رونمایی کتاب «مشتاق الحسین (ع)» روایت زندگی شهید مدافع حرم «حسین مشتاقی» ضمن قدردانی از مدیرکل ارشاد مازندران برای برگزاری این برنامه در سایه کرونا، گفت: وضعیت ساری با توجه به اوج‌گیری کرونا خوب نیست و باید از حضور در جمع‌ها پرهیز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عباسعلی رضایی» امروز (25 تیر) در مراسم کتاب «مشتاق الحسین (ع)» روایت زندگی شهید مدافع حرم «حسین مشتاقی» به نویسندگی «زینب بابکی»، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 10 هزار و 400 شهید دوران دفاع مقدس و 42 شهید مدافع حرم استان، شهدای سلامت و قدردانی از کادر درمانی برای جان‌فشانی در خط مقدم مقابله با ویروس منحوس کرونا گفت:تجلیل و تکریم شهدا نیاز جامعه امروز است.

 

فرماندار ساری بابیان اینکه امنیت و آسایش امروز جمهوری اسلامی ایران را مدیون جان‌فشانی رزمندگان دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم هستیم، افزود: دستگاه‌های فرهنگی باید به‌صورت جدی و عملیاتی در حوزه تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پای‌کار باشند.

 

وی به شیوه کرونا و اوج‌گیری این بیماری منحوس در استان مازندران به‌ویژه ساری اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به حضور کرونا و تأکید مراجع ذی‌صلاح برای پرهیز از برگزاری برنامه‌هایی که موجب تجمع مردمی می‌شود تلاش شده آئین رونمایی از کتاب «مشتاق الحسین (ع)» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود.

 

رضایی با تأکید بر اینکه وضعیت ساری خوب نیست، گفت: مردم از حضور در اماکن پرتردد و جمع‌ها پرهیز کنند. برای رفتن به سفرهای غیرضروری برنامه‌ریزی نکنند.

 

وی بابیان اینکه تلاش شده در سایه کرونا به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برنامه‌ای درخور تحسین برای رونمایی از این کتاب برگزار شود و قدردان زحمات دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد فرهنگی ارزشی هستم، اظهار کرد: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و حرکت در مسیر این مردان خدایی وظیفه همگانی است.

 

رضایی به هجمه‌های فرهنگی دشمن برای کمرنگ کردن اعتقادات نسل جوان از طریق فضای مجازی اشاره کرد و افزود: فضای مجازی محدودیت کرونایی ندارد و باید از طریق این فضا فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه تزریق شود. باید زندگی‌نامه، خاطرات و وصیت‌نامه شهدا در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شود.

 

وی بابیان اینکه چاپ کتاب با موضوع دفاع مقدس ارزشمند است اما باید خروجی فعالیت در حوزه ایثار و شهادت بررسی و ارزیابی شود، گفت: ذائقه نسل جوان برای تهیه محصولات با محوریت ایثار و شهادت در نظر گرفته شود.

 

کد خبر 949669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha