خبرگزاری شبستان خط مقدم مبارزه با فرهنگ های تقلبی است

حجت الاسلام مختاری گفت: خبرگزاری های دینی همانند خبرگزاری شبستان در لبه پیکان و خط مقدم مبارزه با فرهنگ های تقلبی است، این رسانه باید فرهنگ دینی را برای درک بیشتر مردم فرآوری کند.

حجت الاسلام«محمد مختاری»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: مهمترین نقش و رسالت رسانه های دینی این است که فرهنگ دینی را در قالب ادبیات روز ابلاغ کنند تا برای نسل امروز قابل درک باشد.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه فرهنگ دینی، معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام تنها سرمایه ما هستند، گفت: این فرهنگ دینی نیاز به پخت و پز و فرآوری دارد تا برای نسل امروز جامعه قابل هضم و فهم باشد و این مهم رسالت رسانه های دینی است.

 

وی افزود: رسانه رساننده پیغام به انسان ها است و مهمترین کسی که می تواند به انسان پیام ارزشمند بدهد، خداوند، پیامبر (ص) و اهل بیت معصوم علیهم السلام هستند، لذا رسانه های دینی در این خصوص رسالت ویژه ای دارند تا فرهنگ های تقلبی، بی باطن و پلیدِ همراه با زرق و برق های روز؛ توسط انسان های غیر دینی، در اختیار مردم قرار نگیرد.

 

وی با بیان اینکه خبرگزاری های دینی همانند خبرگزاری شبستان در لبه پیکان و خط مقدم مبارزه با فرهنگ های تقلبی قرار دارد، گفت: حرف اول را امروز، رسانه می زند چراکه تمام افکار مردم توسط رسانه ها شکل می گیرد.

 

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: اگر استکبار؛ فرهنگ مادی غربی را به نام حقوق بشر و هزاران ظلم و جور را با نام های زرق و برق دار به خورد مردم می دهد؛ همه این موارد بر پایه غول رسانه ای شکل می گیرد.

 

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: انسان موجودی فرهنگی است و تا ذهن، فکر، روحیه و افکار او شکل نگیرد به نتیجه ای نمی رسد؛ لذا غول رسانه ای اگر خوب باشد، می تواند ایده و فکر خوب را به جامعه القا کند تا مخاطب راه درست را طی کند و اگر مانند غول رسانه ای استکبار بد باشد، فکر و فرهنگ روحی و باطنی انسان ها را به سمت غلط سوق می دهد.

 

وی افزود: امروز مردم با رسانه ها ارتباط تنگاتنگی دارند و اطلاعات خود را از طریق فضای مجازی و رسانه ها دریافت می کنند، لذا حرف اول و آخر را رسانه می زند.

 

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: دشمن اگر امروز در بحث های نظامی، سیاسی و اقتصادی پیشرفت هایی داشته است علت آن غول رسانه ای است، غول رسانه ای خطرناک ترین چیزی است که در اختیار دشمنان است؛ لذا امروز رسانه های دینی باید با ابراز رسانه به جنگ رسانه های دروغ پرداز بروند.

 

حجت الاسلام مختاری گفت: جوانان به مقتضای جوانی ممکن است هر خبری را نپذیرفته و جذب خبرهای جذاب شوند؛ لذا جوانان مومن و متدین باید باور کنند که فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهم السلام عقلی است و به رسانه های دینی بر مبنای عقل اعتماد کنند.

 

وی ادامه داد: فرهنگ بیگانه، مادی و لیبرال دنبال چپاول و سلطه است و خیر ما را نمی خواهد، اگر اخبار فرهنگ بیگانه زرق و برق هایی دارد، فریب است.

 

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: جوانان باید با چشم باز به رسانه های دینی اعتماد کنند، چراکه رسانه های استکباری به جای در دست گرفتن تفنگ؛ افراد جامعه شناس، روانشناس و علوم مختلف را به کار گرفته اند، و باید باور کنیم لیبرال به ذلت و اسارت ما دل بسته و خیرخواه و به صلاح ما کاری نمی کند.

 

 

 

کد خبر 950469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha