بستری ۳۱۹ بیمار کرونایی در گیلان/ ۲۰ درصد مبتلایان مسافر هستند

سالاری با تاکید بر اینکه توصیه های بهداشتی جدی گرفته شود گفت: ۳۱۹ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در گیلان بستری شده‌اند که ۲۰ درصد این افراد، مسافر هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان سالاری» امروز(دوشنبه،۳۰ تیر) در تشریح آخرین جزئیات وضعیت شیوع کرونا در گیلان در نشست غیرحضوری با وزیر بهداشت و درمان یا اشاره به شمار مبتلایان جدید تا نقش مسافران در شیوع بیماری کرونا در استان اظهار کرد: در گیلان شاهد افزایش مجدد شمار بیماران کرونایی پس از یک دوره فروکشی هستیم.

 


رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه شمار بیماران کرونایی در گیلان در روزهای نخست بسیار بالا بود اما با تلاش کادر درمان و همکاری مردم تا چهار هفته پیش، میزان مبتلایان کاهش یافت افزود: در حال حاضر مجددا ابتلای مردم به این بیماری سیر صعودی به خود گرفته است و در ۲۴ ساعت گدشته شاهد بستری ۷۸ بیمار مبتلا به کروناویروس در بیمارستان‌های استان بودیم.

 


وی با اعلام اینکه درحال حاضر ۳۱۹ بیمار مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستان های خصوصی و دولتی استان بستری هستند، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار نیز از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

 

سالاری به عوامل افزایش مجدد این بیماری در گیلان پرداخت و تصریح کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شرکت در تجعم‌های مختلف و از همه مهمتر ورود سیل‌آسای مسافران به گیلان بر شدت افزایش مبتلایان جدید به بیماری کرونا موثر بوده است.

 

سالاری افزود: ۲۰ درصد مبتلایان کرونا در گیلان مسافر هستند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین از خیز شیوع بیماری کرونا در مناطق سفید استان خبر داد و خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان‌های سفید، روستاها و یا مناطق کوچک‌تری هستیم که در گذشته، پروتکل‌های بهداشتی را بهتر رعایت می‌کردند اما به نظر می‌رسد اکنون موازین بهداشتی را جدی نمی‌گیرند.


 

کد خبر 951192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha