هشدار قرمز سازمان هواشناسی برای آستارا

لقمانی مقدم گفت: براساس اعلام اداره کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی وضعیت جوی شهرستان آستارا طی روزهای آینده در وضعیت قرمز خواهد بود.

«کامبیز لقمانی مقدم» با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: براساس اعلام اداره کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی وضعیت جوی شهرستان آستارا از عصر امروز تا صبح روز پنج شنبه در وضعیت  هشدار (سطح قرمز) قرار می گیرد.

 

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار بندر آستارا با اشاره به اینکه بر اساس این پیش بینی بارش ها بتدریج از اواخر امشب و اوایل صبح فردا شروع و تا اواخر شب چهارشنبه تا اوایل صبح پنجشنبه ادامه خواهد داشت، افزود: طی روزهای یاد شده، بارش باران و وزش باد در بعضی ساعات، شدید پیش بینی شده است.

 

وی با بیان اینکه به منظور توجه جدی به شدت بارندگی ‌های پیش بینی شده و وزش باد هشدار قرمز صادر شده است، تصریح کرد: سیلابی شدن رودخانه ها، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزش در مناطق کوهستانی و دامنه ها به دنبال این وضعیت رخ می دهد.

 

لقمانی مقدم گفت: براساس این پیش بینی میزان بارش در مناطق کوهستانی بین ۵۰ تا ۶۵ میلیمتر و در مناطق جلگه ای بین ۳۰ تا ۴۰ میلیمتر خواهد بود.

 

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار بندر آستارا اظهارکرد: از شهروندان، روستانشینان و مسافران تقاضا می شود از شنا و اتراق در کنار رودخانه ها پرهیز کنند.

 

لقمانی مقدم افزود: کشاورزان نیز حداکثر تمهیدات لازم را برای حفظ محصولات کشاورزی از بارندگی و وزش باد به‌عمل آورند.

کد خبر 951633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha