پیوست دفاع مقدس در تمام مناسبت‌ها لحاظ شده است

همزمان با آغاز اجرای طرح " سه شنبه های تکریم" در خراسان شمالی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از لحاظ کردن پیوست دفاع مقدس در تمام مناسبت‌ها و برنامه های فرهنگی و هنری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی" عصر امروز (۳۱ تیرماه) در آغاز اجرای طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» که با حضور مادر و خانواده شهیدان "نریمان و فیروز حمیدی زاده" و با حضور مجازی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با اشاره به قدر و منزلت شهدا، گفت: خدا به شهدا کرامت بخشیده و  هر که به شهدا متصل شود، از این کرامت بهره می‌برد.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه شهدا با عطر خوشبوی خود جامعه را معطر می کنند ضمن اینکه تابلو راه زندگی ما هستند، اظهارداشت: شهید فیروز حمیدی زاده که از شهدای مدافع حرم هستند در آخرین دیدار با بنده که برای خداحافظی آمده بود، نورانیتی مشاهده می‌شد که مثال زدنی است.

 

 

حجت الاسلام یعقوبی، به صبوری و مقاومت مادر شهید هم اشاره کرد و گفت: از چنین مادر استوار و باصلابتی قطعا فرزندانی شاخص و نام‌آور تربیت می شود که یکی در دوران دفاع مقدس و یکی هم در دفاع از حریم و حرم نقش آفرینی می کنند.

 

 

"حسین فرخنده" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در این برنامه با بیان اینکه خراسان شمالی به عنوان گنجینه فرهنگ‌ها و معرفت‌ها، در دوران دفاع مقدس، سه هزار شهید تقدیم کرده است، افزود: بزرگداشت شهدا و خانواده شهدا یکی از وظایف اصلی همه ما به شمار می‌رود.

 

 

وی به طرح "سه شنبه های تکریم" اشاره کرد و با مهم ارزیابی کردن این طرح گفت: تلاش می کنیم با بهره گیری از ظرفیت ۳۷۶ کانون فرهنگی و هنری، این طرح را تا پایان هفته دفاع مقدس پیگیری و اجرایی کنیم.

 

 

فرخنده با بیان اینکه به مناسبت چهلمین سالگرد دوران دفاع مقدس برنامه های متنوعی در حوزه های مختلف تدوین شده، افزود: از ویژگی های مهم این برنامه ها لحاظ کردن پیوست دفاع مقدس در همه مناسبت ها از جمله روز خبرنگار و روز سینما است.

 

 

در این مراسم از مادر بزرگوار شهیدان «نریمان حمیدی زاده» از شهدای دفاع مقدس و «شهید فیروز حمیدی زاده»  نخستین شهید مدافع حرم خراسان شمالی و نیز همسر و فرزندان شهید «فیروز حمیدی زاده» تقدیر شد.

 



گفتنی است، مادر این شهیدان والا مقام همچنین خواهر شهید «عقیل حمیدی پور» از شهدای جان برکف دفاع مقدس نیز  هستند.

 

 

 

کد خبر 951795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha