اعمال محدودیت های ستاد ملی کرونا در شهرستان های قرمز فارس

رحیمی گفت: در شهرستان های فارس که از نظر بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند تمام محدودیت هایی که ستاد ملی مجاز دانسته باید بدون هیچ اغماضی اجرا شود.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عنایت الله رحیمی»، امروز (چهارشنبه 1 مرداد) در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: در شهرستان های فارس که از نظر بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند تمام محدودیت هایی که ستاد ملی مجاز دانسته باید بدون هیچ اغماضی اجرا شود.

استاندار فارس افزود: براساس سیاست گذاری دولت، سلامت مردم، معیشت و امنیت، سه مقوله به هم پیوسته هستند که خدشه دار شدن هر کدام مورد دیگر را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

 وی اضافه کرد: تمام تلاش نظام این است که با رعایت این سه مقوله بتوانیم در مقابل این بیماری اقدامات پیشگیرانه و درمانی و بازتوانی را در دستور کار قرار دهیم.

رحیمی تاکید کرد: تلاش مجموعه کادر بهداشت و درمان، همکاری مردم و تلاش دستگاه های اجرایی، قوای مختلف و نهادهای نظامی و انتظامی گواه این اقدام در موفقیت این راه بوده است.
 

استاندار فارس تصریح کرد: در سراسر استان، رعایت تمامی پروتکل ها در اماکن عمومی مورد تاکید است و در شهرستان های با وضعیت قرمز باید به سطح عمومی خردتر نیز توجه شود.

وی ادامه داد:  در شهرستان های قرمز استان بر عدم صدور مجوز برگزاری مراسم ختم و عروسی حضوری تاکید شده و در برگزاری مراسم ختم در فضای سربسته مثل حسینیه ها و مساجد، محدودیت ها اعلام شده است.

رحیمی با تاکید بر لزوم  رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارهای استان گفت: تمامی کارکنان و پرسنل ادارات باید ماسک بزنند و اگر هر یک از کارمندان دستگاه های اجرایی، خدماتی و یا عمومی از این اقدام ممانعت کنند گزارش آنها به واحد تخلفات اداری ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد:رعایت پروتکل های بهداشتی در پاساژها و مراکز خرید و توجیه هیئت مدیره های این مراکز نیز ضروری است و باید در مقابل در ورودی این مراکز مواد ضدعفونی کننده گذاشته و از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری شود و به افرادی که ماسک ندارند عرضه ماسک با قیمت مصوب انجام شود.

 رحیمی تاکید کرد: در کارخانجات نیز کارگران باید از وسایل حفاظتی برخوردار باشند و در باشگاه های ورزشی که تعامل و برخورد در آن زیاد است ادامه فعالیت آنها لغو می شود.

وی تصریح کرد: مترو و اتوبوس تا اعلام ستاد استانی کرونا تعطیل است و از آنجا که ۲۶ درصد از انتقال ویروس کرونا از طریق حمل و نقل عمومی از قبیل مترو و اتوبوس انجام می شود صورت می گیرد تا اطلاع ثانوی و اعلام ستاد، ناوگان حمل و نقل عمومی تعطیل خواهد بود.

 
رحیمی عنوان کرد: کنترل ها و محدودیت ها باید هدفمند باشد که در بازه زمانی بعد از ۱۵ روز  اثر خود را نشان خواهد داد و ارائه خدمات الکترونیک در ادارات نیز در این بازه تداوم خواهد داشت.

کد خبر 952234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha