رسانه‌های دینی در تقویت باورهای دینی و اعتقادی مردم تاثیر گذارند

بقایی گفت: انعکاس رفتارهای دینی با بهره مندی از جذابیت‌ها ، تکنیک‌ها و ظرفیت‌های رسانه‌ای به تبلیغ و ترویج درست دین و در نهایت تغییر رفتار یک انسان متناسب با ارزش‌های انسانی و اخلاقی می شود.

«علی بقایی»، در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: در شرایط فعلی، میزان استفاده مردم از رسانه‌ها افزایش یافته است که در این میان برخی دارای سواد رسانه‌ای بوده و برخی فاقد این سواد هستند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان افزود: در عصر حاضر تأثیر گذاری رسانه‌های دیداری، شنیداری، مجازی و کاغذی بر حوزه رفتاری و ادراکی مردم افزایش یافته است لذا رسانه‌های دینی و ارزشی می‌توانند حوزه تأثیر گذاری خود را بر مردم افزایش دهند.

بقایی ادامه داد: اگر رسانه‌ها در تقویت باورهای دینی و اعتقادی مردم تلاش کنند شاهد تغییر رفتارهای مردم به سوی رفتار‌ها و باورهای دینی و اسلامی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه میزان استفاده مردم از رسانه‌ها افزایش یافته است ابراز کرد: میزان تأثیرگذاری رسانه‌های دینی بر رفتار و ادراک مردم به محتوای منتشره، جذابیت‌های آن و میزان بهره مندی آنها از ابزار‌های چند رسانه‌ای که به عنوان پوینده‌های رسانه‌ای از آن نام برده می‌شود بستگی دارد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان ابراز کرد: اگر رسانه‌ها بتوانند پیام دین را به درستی تبیین و تبلیغ کنند پذیرش مردم نسبت به پیام‌های دینی نسبت به محتواهای غیر دینی افزایش خواهد یافت.

بقایی ادامه داد: انعکاس رفتارهای دینی با بهره مندی از جذابیت‌ها ، تکنیک‌ها و ظرفیت‌های رسانه‌ای است که می‌تواند به تبلیغ و ترویج درست دین و در نهایت منجر به تغییر رفتار یک انسان متناسب با ارزش‌های انسانی و اخلاقی و دینی شود.

 وی گفت: امروزه زندگی انسان با رسانه عجین شده است که این ارتباط و اثرپذیری از رسانه در نسل جوان بیشتر از دیگر اقشار جامعه است بنابراین رسانه می‌تواند در شکل گیری رفتار و هویت دینی و همچنین تقویت باور‌های دینی نسل امروز به ویژه جوانان تأثیر بسزایی داشته باشد.

این چهره نظامی استان ادامه داد: برخی مواقع محتواها و برخی مواقع فراوانی یک محتوا می تواند نسل جوان را همراه خود کرده و یا موجب شکل گیری رفتارهایی خلاف باور جوانان در آنان می‌شود.

 بقایی یادآور شد: عموما جوانان ما و همچنین جوانان کشورهای اسلامی دارای رویکردی دینی هستند همراهی آنها با باورهای دینی بیش سایر جوانان است اما کارکرد‌های رسانه می‌تواند این باورها را تقویت و یا تضعیف کند.


 

کد خبر 953732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha