لزوم بهره گیری از توان فضای مجازی برای جذب جوانان به برنامه های مساجد

حجت الاسلام سبزه کار بر لزوم بهره گیری از توان فضای مجازی توسط مدیران کانون های فرهنگی هنری جهت جذب هرچه بیشتر جوانان به مساجد و برنامه های این اماکن امن الهی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» در سلسله نشست های مجازی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال در دومین سال اجرای رویداد ملی فهما، فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری، در سه عرصه «شبستان نوآور، شبستان فرهنگ و شبستان هنر» در قالب ۱۲ رواق به مخاطبان خدمات ارائه می‌دهد.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی افزود: در عرصه شبستان دانش، فعالیت ها در رواق‌های «خانه‌های نور، کتاب و کتابخوانی، دانش، همدلی و رسانه» متمرکز می‌شوند که فعالیت‌هایی از جمله تفسیر و مفاهم قرآن کریم، برگزاری مسابقات قرآنی، محافل انس با قرآن به صورت مجازی و بیان سیره اهل بیت علیهم السلام، معرفی کتاب توسط کانون‌های فرهنگی در قالب طرح شنبه‌های با کتاب، برگزاری کلاس‌های کمک درسی، کرسی‌های آزاد اندیشی، مسابقات علمی، اجرای طرح راهکار و انعکاس فعالیت‌ها در قالب موشن، تیزر و پوستر در فضای مجازی در دستور کار است.

 

وی ادامه داد: در شبستان هنر نیز رواق‌های «سرود، فیلم، نمایش، ترنج و قلم» با تاکید بر اجرای برنامه هایی از جمله تقویت گروه‌های سرود در دهه‌ ولایت و هفته جهانی مساجد، حمایت از گروه‌های نمایشی در تابستان، تولید فیلم‌های کوتاه، حمایت از هنرهای تجسمی مانند عکاسی، نقاشی، خوشنویسی، خطاطی و صنایع دستی و اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه ادبیات و داستان و هنرهای نوشتاری مورد تاکید است.

 

سبزه کار به تشریح شبستان نوآوری هم پرداخت و گفت: در این بخش، رواق کارآفرینی تعریف شده است که شامل استارت آپ‌ و کارآفرینی‌ خلاق مانند ایجاد بستر لازم جهت برگزاری کارگاه‌های سواد رسانه‌ای و آشنایی با فضای مجازی است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در تابستان امسال به دلیل شیوع کرونا ویروس اجرای بیشتر برنامه‌ها به سمت و سوی فضای مجازی سوق یافته است، بر استفاده و بهره‌گیری هرچه بیشتر از این ظرفیت برای اجرای و تشریح برنامه‌ها و بیان دستاوردهای کانون‌ها تاکید کرد.

 

حجت الاسلام سبزه کار همچنین بر لزوم بهره گیری از توان فضای مجازی برای جذب هرچه بیشتر جوانان به مساجد و برنامه های این اماکن امن الهی تاکید کرد.

 

گفتنی است، در این نشست های مجازی که معاون فرهنگی هنری ستاد کانون‌های مساجد کشور نیز برای دقایقی مهمان مدیران کانون‌های فرهنگی هنری بود، برخی از مدیران به بیان نظرات و پیشنهادات پرداختند.

 

 

کد خبر 953846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha