​دعای عرفه کلید حل مشکلات است/ برگزاری دعای عرفه با رعایت پروتکل های بهداشتی

​حجت الاسلام ولی نژاد گفت: دعای عرفه مفتاح و کلید بازکننده مشکلات است و امیدواریم خداوند با دعای مؤمنان ویروس کرونا را از بشریت دور کند.

حجت الاسلام «نورالله ولی نژاد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: براساس مصوبه وزارت بهداشت و درمان دعای عرفه با حفظ پروتکل های تعریف شده و فاصله اجتماعی و ماسک انجام شود و تمهیدات مقدمات نیز در این خصوص اتفاق افتاده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: برگزاری مراسم روز عرفه در شهرهای قرمز در صورت صلاحدید مسئولان و فرمانداران است و در صورتی که شرایط فراهم باشد این مراسمات برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام ولی نژاد خاطرنشان کرد: با هماهنگی انجام شده در مرکز استان همزمان با سراسر کشور دعای عرفه برگزار می شود، برای دعای عرفه توصیه هایی نیز به مردم داریم که هم می توانند از طریق صدا و سیما در این  برنامه شرکت کنند و برخی مردم نیز می توانند خود در منازل این دعا را بخوانند و آن دسته از افرادی که برای آنها حضور در اجتماعات مقدور است، می توانند به صورت حضوری در این مراسم شرکت کنند.

 

وی بیان کرد: در این ایام به شدت به دعا نیازمندیم و دعای عرفه مفتاح و کلید بازکننده مشکلات است و امیدواریم خداوند با دعای مؤمنان این بلا را از سر بشریت بردارد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان  خاطرنشان کرد: برای روز عید قربان، قربانی کردن را برادران و خواهران اهل سنت واجب می دانند و برادران شیعه این امر را مستحب می دانند، به هر حال به آن دسته از کسانی که قربانی را انجام می دهند پیشنهاد می کنیم رفت و آمدهای خانوادگی را حذف یا کم کنند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد ابراز داشت: همچنین افرادی که قربانی انجام می دهند گوشت قربانی را در درجه نخست به فقرا و نیازمندان و مستضعفان اهدا کنند و آنان را در قربانی خود سهیم کنند و اهدای گوشت های قربانی در بسته بندی هایی مناسب و بهداشتی صورت بگیرد تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

 

وی متذکر شد: ایام عرفه تا غدیر 10 روز به عنوان هفته امامت و ولایت نامگذاری شده است و امیدواریم مردم این 10 روز را قدر بدانند و به دعا و توسل و راز و نیاز بپردازند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان  ابراز داشت: سازمان تبلیغات اسلامی گلستان همچون دیگر دستگاه های اجرایی استان در این دهه نسبت به دستگیری از نیازمندان در قالب رزمایش مواسات و همدلی  اقدام خواهد کرد.

 

کد خبر 955170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha