الحاق پنجمین سی‌تی اسکن دولتی به ناوگان سلامت گیلان

سالاری از الحاق پنجمین سی‌تی اسکن دولتی گیلان به ناوگان سلامت طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: پیگیر تجهیز و ارتقا شبکه و زیر ساخت سلامت گیلان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از رشت، «ارسلان سالاری» امروز(یک‌شنبه،۱۲ مرداد) در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام عید سعید غدیر اظهار کرد: با جدیت پیگیر ارتقا زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان هستیم.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه عرصه سلامت یکی از بسترهای خدمت به مردم است، گفت: در تعابیر دینی از امنیت و سلامت به‌عنوان دو نعمت بزرگ یادشده و هرچقدر در این دو عرصه خدمتی برای مردم انجام شود نفعش هم به خدمتگزاران و هم به دریافت‌کنندگان می‌رسد.

 

سالاری تصریح کرد: گیلان از زیرساخت‌های حوزه سلامت به‌ویژه در بخش درمان، محروم است و باید برای ارتقای سطح کیفی و کمی حوزه سلامت استان شبانه‌روزی تلاش کرد.

 

وی به ساختار عظیم و بسیار پراکنده حوزه سلامت گیلان و درعین‌حال فرسودگی‌ها و عقب‌ماندگی‌های رسوب شده آن اشاره و اذعان کرد: حوزه سلامت گیلان شامل دانشکده‌ها، بیمارستان‌ها، خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت است که به لحاظ توسعه بسیار عقب هستند زیرا مراکز بیمارستانی به قدمت یک قرن داریم و یا اینکه محیط آموزشی در آن‌ها منقضی شده و تجهیزات درمانی و پزشکی آن ناکافی و بعضاً فرسوده هستند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در طی یک سال اخیر تمام تلاش خود را فارغ از هر نوع نگاهی به خدمت گذاری در عرصه سلامت به‌ویژه در توسعه زیرساخت و سلامت مردم به کار گرفته، افزود: اقدامات قابل‌توجهی در حوزه سلامت به‌ویژه در احداث خانه‌های بهداشت و بهسازی آن‌ها، احداث و راه‌اندازی مراکز تشخیص پزشکی نظیر سی‌تی اسکن، سونو، آنژیو، MRI، احداث و توسعه اورژانس بیمارستان‌ها، مراکز دیالیز و شماری دیگر از خدمات مشابه در استان صورت گرفته که در مقایسه با ادوار گذشته سیر صعودی به خود گرفته و همچنان نیز در حال افرایش است.

 

سالاری با اشاره به انقلاب صورت گرفته در استقرار و راه‌اندازی سی‌تی اسکن در مراکز بیمارستانی گیلان، گفت: طی یک سال اخیر بیمارستان‌های آستارا، لاهیجان، رودبار و رودسر مجهز به دستگاه سی‌تی اسکن شده‌اند درحالی‌که در طول ۱۰ سال اخیر تنها دو سی‌تی اسکن به ناوگان تجهیزات پزشکی گیلان اضافه‌ شده بود.

 

وی ادامه داد: پنجمین دستگاه سی‌تی اسکن ۱۶ اسلایس جزء دستگاه‌های اهدایی سازمان جهانی بهداشت است و این اقدام برای حوزه سلامت استان حائز اهمیت بوده که به بیمارستان رازی رشت اختصاص‌ یافته است.

 

 

کد خبر 956125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha