انفجار بیروت و ادامه پروژه‌های صهیونیستی در منطقه

دانیل کوالیک استاد دانشگاه پیتسبورگ ایالت پنسیلوانیا آمریکا در گفتگویی تلفنی با شبکه پرس تیوی درباره حادثه بندر بیروت صحبت کرد و اعتقاد داشت که آمریکا و رژیم صهیونیستی از این اتفاق خوشحال شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، دانیل کوالیک استاد دانشگاه پیتسبورگ ایالت پنسیلوانیا آمریکا در گفتگویی تلفنی با شبکه پرس تیوی درباره حادثه بندر بیروت صحبت کرد و اعتقاد داشت که آمریکا و رژیم صهیونیستی از این اتفاق خوشحال شدند.

 

این استاد دانشگاه آمریکایی می گوید این حادثه خسارت های سیاسی اقتصادی زیادی برای لبنان به همراه داشته است ولی بیشتر به نفع صهیونیستها بوده است چون هرچه قدر لبنان ضعیف تر شود آنها به آسودگی به پروژه های خود ادامه می دهند.

 

کوالیک در این مصاحبه تلفنی گفت: البته هنوز مدارکی برای اثبات دخالت عمدی برای انفجار وجود ندارد ولی به نظر می رسد این شرایط برای اجرای اهداف رژیم صهیونیستی در کرانه باختری مناسب ترین شرایط باشد.

 

این تحلیل گر سیاسی به شرایط و بحران سیاسی کشور لبنان نیز اشاره کرد و گفت: غربی ها از وضعیت موجود برای هدف قرار دادن حزب الله لبنان استفاده می کنند و شرایط سیاسی و بحران اقتصادی را به گردن این جنبش می اندازند.

 

رسانه های غربی در همان ابتدای امر انفجار بیروت را حاصل از تسلیحات انبار شده حزب الله عنوان کردند. این واکنش سریع ثابت کرد که غربی ها از بحران لبنان سود می برند چون همه چیز به نفع صهیونیستها تمام می شود.

کد خبر 959225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha