تولید ماهی در شیروان کاهش یافت

مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: میزان تولید ماهی امسال در استخرهای پرورشی شیروان نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

«محمدعلی مصباحی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: امسال، ۲۰۲ تُن ماهی در این شهرستان تولید شده که این میزان در مدت مشابه سال قبل، ۲۳۵ تُن بوده است.


 

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه این شهرستان رتبه نخست تولید ماهی در خراسان شمالی را دارد، علت کاهش تولید ماهی در شیروان را شیوع بیماری کرونا و گران شدن خوراک و هزینه غذادهی به آبزیان عنوان کرد.

 

مصباحی با بیان اینکه عمده ماهی تولیدی شیروان قزل آلا است، عنوان کرد: در سال جاری، ۵۵۷ هزار قطعه ماهی سردابی و ۱۰ هزار و ۳۰۰ قطعه ماهی گرمابی در استخرهای پرورش ماهی شیروان رهاسازی شده است.

 

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: با توجه به کیفیت بالای ماهی قزل آلای شیروان، تولیدات این شهرستان به استان های گلستان و خراسان رضوی نیز ارسال می شود که اینک فروش هر کیلوگرم ماهی توسط تولیدکننده، ۲۰۰ هزار ریال است که در بازار با قیمت هر کیلوگرم ۲۸۰ هزار ریال به مصرف کننده عرضه می شود.


مصباحی با اشاره به مصرف پایین ماهی توسط مردم در سال های گذشته خاطر نشان کرد: امسال با گران شدن گوشت قرمز استقبال مردم برای خرید و مصرف گوشت ماهی در این استان افزایش داشته است.


وی سرانه مصرف ماهی در استان خراسان شمالی را سالانه ۷.۱ کیلوگرم دانست که میانگین کشوری این سرانه ۹.۲ کیلوگرم است.


مصباحی بیان کرد: شهرستان شیروان ۲۳ مزرعه پرورش ماهی سردآبی و ۵ مزرعه ماهی گرمابی دارد.


شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 959569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha