برای تبدیل ارزش های اسلامی به ساختار، نیازمند رسانه های دینی هستیم

محمدبیگی گفت: ما برای اینکه بتوانیم ارزش های اسلامی را تبدیل به گفتار، ساختار، دولت و تمدن کنیم نیازمند رسانه های دینی هستیم.

«فاطمه محمدبیگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: رسانه های دینی از جمله رسانه های تخصصی برای رساندن پیام های معنوی، دینی و فطری به بشریت هستند و چنین رسانه هایی از الزامات یک حکومت اسلامی محسوب می شوند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما برای اینکه بتوانیم ارزش های اسلامی را  تبدیل به گفتار، ساختار، دولت و تمدن کنیم نیازمند رسانه های دینی هستیم.

 

وی عنوان کرد: در قرآن کریم آمده است که باید نماز را اقامه کنید، ما برای اقامه کردن دین و نماز نیاز به ساختار داریم و ساختارها وقتی ایجاد می شود که بتوانیم گفتمان و فرهنگ آن را در بین مردم ایجاد کنیم بنابراین لزوم وجود رسانه های دینی بر هیچ کسی پوشیده نیست.

 

محمدبیگی اعلام کرد: امروز با درگاه های مختلف خطر روبرو هستیم از جمله خطر  فروپاشی نظام خانواده از درون، تهاجم فرهنگی، مقابله فعال دشمن با ایجاد رسانه های مختلف و شبکه های اجتماعی دارای مضامین سخیف و همه اینها عزم ما را جزم می کند بیشتر از رسانه های دینی استفاده کنیم تا بتوانیم فطرت انسانی را حفظ کرده و برپایه « أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»، ذکر الهی را به یاد مردم آوریم.

 

وی با اشاره به ضرورت به روز بودن رسانه های دینی تصریح کرد: ما وقتی می توانیم به روز باشیم که مضامین دینی را در زندگی امروز افراد مشاهده کرده و آن را نهادینه کنیم برای نمونه در شرایط امروز کشورهای غربی به دعا کردن و معنویت روی آورده اند پس کرونا باعث شده انسان ها نیازهای معنوی خود را احساس کنند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: ما باید کاری کنیم در جایی مانند نظام قانونگذاری، مضامین دینی، قرآنی و فرهنگی را به عرصه قانونگذاری در مجلس شورای اسلامی آوریم یعنی پایه قانونگذاری ما مفاهیم بلند دینی و قرآنی باشد و آن زمان قرآن برای ما ملموس، شیرین و جذاب می شود و آن زمان می توانیم از مضامین آن استفاده کنیم.

 

وی تأکید کرد: برای نمونه در نظام سازی ها، نوشتن قوانین، ایجاد شاکله های حکومتی، ایجاد ساختارهای اداری و سبک زندگی اسلامی و ایرانی باید یاد بگیریم مضامین را به روز رسانی کنیم و متناسب با نیاز جامعه آنها را تبیین کنیم.

 

محمدبیگی افزود: قطع یقین مدل تفسیر آیات قرآن در وضعیت کرونا به گونه ای دیگر و متفاوت با گذشته است و باید از آیات و روایات استفاده بهینه کنیم و ما امروز نیازمند استفاده از ساختارهای دینی برای رسانه هستیم و از کارهای کلیشه ای، شعارزدگی و کارهای فرهنگی سطحی هم باید پرهیز کنیم.

 

وی گفت: برای مثال در حوزه عفاف و حجاب اگر بگوییم حجاب مصونیت بوده و محدودیت نیست، کاری نکرده ایم زیرا چهار دهه است که این جمله گفته می شود ولی اگر آمده و بگوییم نقش عفاف و حجاب در سلامتی چگونه است و پژوهشی در این خصوص صورت گیرد، این امر می تواند برای زن جوان ایرانی جذاب باشد.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما باید به خوبی از رسانه های دینی برای تبیین سبک زندگی ایرانی و اسلامی استفاده کنیم و این مسائل را با استفاده از روش های مختلف برای کودکان تبیین کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: ما باید در رسانه های دینی مفاهیم بلند را به شکل مفاهیم قابل استفاده در زندگی روزانه درآوریم و این هنر رسانه دینی می تواند باشد.

 

کد خبر 959634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha