مجالس عزای امام حسین(ع) نماد تشیع و تعظیم شعائر الهی است

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با تأکید بر این که مجالس عزای امام حسین(ع) نماد تشیع و تعظیم شعائر الهی و مایه برکات زیادی است، گفت: بدون شک باید به دلیل شرایط ویژه ای که در آن هستیم، در این مجالس پروتکل های بهداشتی دقیقا رعایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین «علی نظری منفرد»  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به نزدیک شدن به ایام حزن و اندوه آل الله خاطرنشان کرد: حلول ماه محرم ماه عزاداری و پیروزی خون بر شمشیر را خدمت قطب عالم امکان حضرت صاحب الزمان(عج) و رهبر معظم انقلاب و عموم شیعیان جهان تسلیت و تعزیت عرض می کنیم.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم افزود: امیدواریم همه ما بتوانیم رسالت امام حسین(ع) را به نحو احسن ابلاغ و اجرا کنیم و به این نکته هم توجه داشته باشیم که مطابق صریح روایات، عزاداری بر سید و سرور شهیدان، از افضل قربات و از بهترین وسائل نزدیک شدن به خدا است.

 

وی با تأکید بر این که عزاداری محرم نمادی از ابراز محبت و پیروی نسبت به خاندان عصمت و طهارت است، گفت: این مسأله باید حفظ شود و ما باید این مجالس را برای توجه عالمیان به عظمت و جایگاه مقام اهل بیت(ع) به نمایش بگذاریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نظری‌منفرد بیان داشت: مرحوم امام خمینی(ره) می فرمودند: «ما هرچه داریم به برکت محرم و صفر است»؛ از این رو عزاداری محرم به عنوان یک نماد و تعظیم شعائر الهی است که بر همه ما واجب است آن را گرامی داشته و به منصه ظهور برسانیم، همچنانکه از گذشته تا به امروز همواره شیعه را به همین مسأله می شناسند.

 

وی با بیان این که حتی غیر شیعیان و غیر مسلمانان نیز بعضا برای امام حسین(ع) مجلس عزاداری برگزار می‌کنند، گفت: امام حسین(ع) ویژه شیعیان نیست بلکه علاقه به ایشان عمومی شده است؛ از این رو برگزاری مجالس عزاداری همراه با ذکر و دعا و بیان معارف الهی واجب است اما با توجه به شرایط خاص کرونایی به جهت حفظ جان مردم باید تمام ضوابط و پروتکل های بهداشتی به صورت کامل رعایت شود.

 

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با تأکید بر این که عزاداری و گریه وسیله ای برای امور مهمتر و بالاتر است، گفت: در کنار عزاداری ها وقتی مسائل معرفتی، احکام و موضوعات دیگر نیز مطرح می‌شود متوجه می شویم که این مجالس به برکت نام امام حسین(ع) چه آثاری دارد.

 

وی با اشاره به موضوع اطعام در ماه محرم خاطرنشان کرد: این مسأله نیز که از گذشته بوده باید باشد ولی به جهت شرایط ویژه ای که فعلا در آن هستیم باید این اطعام ها به گونه ای باشد که سلامت مردم به خطر نیافتد؛ به هرحال شرایط کشور ما ویژه است ولی هرگز نباید مجالس و محافل حسینی کمرنگ شود بلکه باید به نحو مطلوب برگزار شود.

کد خبر 961423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha