فعالیت مجدد بالگرد ۱۱۵ جهرم

خوشرو گفت: فعالیت بالگرد اورژانس جهرم که به دلیل مشکلات فنی لغو شده بود پس از تعویض قطعه و مراحل تست فنی دوباره از سر گرفته شد.

«محمدرضا خوشرو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: فعالیت بالگرد اورژانس جهرم از نیمه خردادماه جاری به سبب نیاز به تست های دوره ای و تعویض قطعه تعطیل شده بود.

 

رئیس اورژانس جهرم با اشاره به تعویض قطعه مورد نیاز بالگرد، افزود: فعالیت مجدد بالگرد پس از تعویض قطعه نیازمند مجوز سازمان هواپیمایی کشور بود که برای این منظور منتظر ابلاغ آن به شرکت هلیکوپتری بودیم.

 

وی بیان کرد: علاوه بر آن و بر اساس گزارش مهندسان پرواز، احتمال وجود مشکلات دیگری نیز در بخش فنی بالگرد دور از انتظار نبود که البته در شرایط موجود کشور و وجود تحریم ها زمان انتظار برای فعالیت مجدد فعالیت بالگرد بیشتر شده بود.

 

خوشرو با اشاره به تلاش مسئولان برای از سر گیری مجدد فعالیت این بالگرد، خاطرنشان کرد: بالگرد 115 جهرم از بعد از تعویض قطعه، مجوز پرواز را از هواپیمایی کشوری دریافت کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه اولین پرواز بالگرد جهت تست نهایی بر فراز آسمان جهرم انجام شد، تصریح کرد: از امروز 31 مرداد بالگرد اورژانس جهرم آماده خدمت رسانی به مردم شهرستان است.

 

به گزارش شبستان، نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی نیز پیش از این گفته بود براساس گزارش مسئول امداد هوایی سازمان اورژانس کشور و با پیگیری های مستمر سعی می شود تااعتبار لازم برای پرداخت سه ماهه اول سال ۹۹ برای شرکت هلیکوپتری در اختیار دانشگاه ها قرار بگیرد تا از این بابت هم مشکلی جهت فعالیت پایگاه های امداد هوایی درکشور نباشد.

 

بالگرد اورژانس شهرستان جهرم از مرداد سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون مدت چهار سال است که در راستای نجات جان انسان ها در حوادث جاده ای و مناطق صعب العبور به خدمات رسانی مشغول است.

کد خبر 962889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha