شرط حسینی بودن ولایت‌پذیر بودن است

همزمان با فرارسیدن ماه عزای حسینی، شورای هیئات مذهبی شهرستان آران و بیدگل در بیاینه ای عزاداران را به برپایی مراسم سوگواری با اجرای همه دستوالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا و رعایت همه جوانب بهداشتی دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، همزمان با فرارسیدن ماه عزای حسینی، شورای هیئات مذهبی شهرستان آران و بیدگل در بیاینه ای عزاداران را به برپایی مراسم سوگواری با اجرای همه دستوالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا و رعایت همه جوانب بهداشتی دعوت کرد.

 

متن بیانیه شورای هیئات مذهبی شهرستان آران و بیدگل به شرح زیر است:

 

عاشقان حسینی؛ برادران و خواهران عاشورایی


سلام و درود خدا بر شما


باز صدای نوحه جانان از این وادی به گوش می رسد و ناقوس جان ها به لرزه می افتد آنگاه که  با بالا رفتن دست های حسینیان اشک های زینب فرو می ریزد . این چه سرّی است در کالبد هستی که با نام حسین(ع) و ناله بر مظلومیتش، تمام گناهان بخشوده می شود. 


پایتخت نشینان  دیار شور و شعور حسینی در سرزمینی کوچک با دلی بزرگ به بلندای بیرق حسین (ع) همنوا با ناله آسمان و زمین، دوشادوش هم، نوای «یالثارات الحسین» سر می دهند و یا حسین گویان دل در گرو یار دارند .


بی‌شک نقش هیأت‌های مذهبی در احیای شعائر محرم و صفر بر هیچ صاحب ‌نظری پوشیده نیست. با فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) فرصت‌های بسیاری به صورت طبیعی به منصه ظهور می‌رسند. یکی از فرصت‌های طلایی ایام محرم و صفر، حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا است. اما شرط حسینی بودن ولایت‌پذیر بودن است و همه هیأت‌های مذهبی مواضع و رهنمودهای مقام معظم رهبری را فصل الخطاب می‌دانند و در حال حاضر باید از این تهدید کرونایی هم با شعور حسینی یک فرصت طلایی ساخت. لذا هیئات مذهبی شهرستان آران و بیدگل ضمن عزاداری پرشور، موارد زیر را مورد توجه قرار خواهند داد:


۱-مراسم عزاداری عمومی صرفاً در ساعات محدود در حسینیه‌ها و تکایای دارای شرایط مناسب بهداشتی و ثبت شده در سامانه بیرق و دارای مجوز  اداره تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد.
۲- احیا و افزایش روضه‌های خانگی، برافراشتن پرچم‌ها و کتیبه‌های سیاه رنگ در میادین‌ و خیابان‌ها و سر درب منازل و… با مدنظر قرار دادن فلسفه قیام حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران با وفایش.
۳- عدم برگزاری مراسم های خاص همچون چاووش محرم، همایش شیرخوارگان، العطش، کربلا غوغا، احلی من العسل، تعزیه و آیین های نمایشی 
۴-  هیئات مذهبی هیچ گونه حرکتی در قالب دستجات سینه زنی و زنجیرزنی در سطح شهرستان و بقاع متبرکه نخواهند داشت
۵- تغییر شکل هیئات مذهبی در قالب فضاهای اینترنتی و تقویت برنامه های این حوزه از اولویت های هیئات مذهبی در محرم امسال است.
۶- هیچ گونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری و پس از آن انجام نمی‌شود و اطعام و نذورات صرفاً مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی در پخت و پز و بسته بندی به صورت بیرون بر و در ظروف غیر مشترک و یک بار مصرف توزیع می‌شود. فعالیت آبدارخانه ها و ایستگاه های صلواتی هم در طول محرم و صفر ممنوع است.
۷-  فعالیت مستمر هیأت‌های مذهبی در رزمایش کمک‌های مومنانه و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه
۸- تقدیر هیئات مذهبی از کادر بهداشت و پرستاران و پزشکان و زحمات طاقت فرسایی که نیروهای جهادی در این راستا متحمل شده اند.


امیدواریم امسال نیز ضمن در نظر داشتن بحران کرونا و اجرای همه دستوالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا با رعایت همه جوانب بهداشتی به منظور حفظ جان و سلامت عاشقان حسینی و تاکید مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید، ایام سوگواری سالار شهیدان را به بهترین شکل همراه با آرامش همچون گذشته و با شکوه و فرهنگ دینی و شور و شعور حسینی برگزار کنیم.


شورای هیئات مذهبی شهرستان آران و بیدگل

 

کد خبر 962922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha