CT اسکن بیمارستان رودبار به بهره‌برداری رسید

در نخستین روز از هفته دولت دستگاه CT اسکن بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) رودبار به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رودبار، « ارسلان سالاری» امروز(یک‌شنبه،۲ شهریور) در حاشیه بهره‌برداری از دستگاه CT اسکن بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) رودبار با اشاره به عقب‌ماندگی‌های گیلان در حوزه درمان، اظهار کرد: شیوع انواع بیماری و کمبود زیرساخت‌های حوزه درمان موجب نارضایتی مردم شده و در برخی بیمارستان‌ها شاهد هستیم مردم در کف بیمارستان می‌خوابند و این در شان مردم خوب گیلان نیست.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان توسعه و تجهیز زیرساخت‌های حوزه سلامت به‌ویژه در بخش درمان را از اصلی‌ترین سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی یک سال اخیر اعلام کرد و افزود: در این مسیر علاوه بر ظرفیت استان از ظرفیت‌های ملی نیز استفاده شده است.

 

وی با بیان اینکه در رفع عقب‌ماندگی‌های بهداشت و درمان گیلان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم تصریح کرد: گیلان از میانگین کشوری در برخورداری از زیرساخت‌های حوزه سلامت عقب است.

 

سالاری با اشاره به بیمارستان رودبار و تاکید بر ارائه خدمات سلامت در این بیمارستان که از شهرهای ورودی گیلان است گفت: CT اسکن بیمارستان رودبار ۲۴ ساعته باید فعال باشد.

 

وی از راه‌اندازی و نصب اکسیژن‌ساز در بیمارستان رودبار خبر داد و افزود: در راستای افزایش زیرساخت‌های درمانی رودبار نباید از هیچ کمکی دریغ کرد وبا کمک نماینده شهرستان در مجلس مطالبات این شهرستان را پیگیری می‌کنیم.

 

گفتنی است، دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس رودبار با اعتبار هشت میلیارد تومان در بیمارستان ولی‌عصر (عج) به بهره برداری رسیده است که دارای قابلیت‌های ویژه ازجمله آنژیوگرافی پریفرال، سه‌بعدی سازی تصویر، اسکن تمام بدن و ارائه خدمات به افراد با اوزان بالاتر است و اشعه ساطع‌شده در آن نسبت به محصولات مشابه به کمترین مقدار بوده به‌نحوی‌که برای کودکان نیز مناسب است.

 

کد خبر 963694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha