ترک امر به معروف و نهی از منکر باعث ایجاد رانت و فساد در جامعه می شود

حجت الاسلام بابایی با بیان اینکه اصطلاح «موسی به دین خود و عیسی به دین خود» تز طاغوتی است، گفت: ترک امر به معروف و نهی از منکر باعث ایجاد رانت و فساد در جامعه می شود و اگر این فریضه در جامعه نهادینه شود قطعا مفاسد جای خود را به خوبی ها می دهند‌.

حجت الاسلام «محمدرضا بابایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امام حسین (علیه السلام) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر و حفظ اسلام و ریشه کن کردن ظلم در جهان دست به قیام زدند و نهضت خود را آغاز کردند و اکنون هم آزادگان جهان به امام حسین(علیه السلام) برای مبارزه با ظلم و استکبار اقتدا می کنند. 

 

 

امام جمعه فردوس در خصوص رواج اصطلاح «موسی به دین خود عیسی به دین خود» در جامعه گفت: این سخن یک تز طاغوتی است و در اسلام این اصطلاح جایگاهی ندارد و همه ما در قبال یکدیگر مسئولیت داریم و باید امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

 

 

وی با بیان اینکه رسالت همه پیامبران ترویج امر به معروف و نهی از منکر بوده است، افزود: در قرآن کریم آمده که علت برتری اسلام بر سایر ادیان وجود امر به معروف و نهی از منکر است و همه ما مکلف هستیم تا به این واجب دینی عمل کنیم. 

 

 

حجت الاسلام بابایی بیان کرد: هر کس که امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهد مجاهد در راه خدا است و امر به معروف و نهی از منکر به عنوان بزرگترین فضیلت در اسلام محسوب می شود.

 

 

امام جمعه فردوس با تاکید بر اینکه اگر امر به معروف و نهی از منکر درست انجام شود مفاسد جای خود را به خوبی ها می دهند، افرود: متاسفانه ترک امر به معروف و نهی از منکر باعث ایجاد مفاسد و رانت در جامعه شده است و اگر مردم از کنار منکرات و مفاسد به راحتی عبور نکنند قطعا می توانیم با امر به معروف و نهی از منکر این مفاسد را ریشه کن کنیم.

کد خبر 964465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha