آنان که به دستورات الهی عمل می‌کنند به استقبال شهادت می‌روند

آیت‌الله خاتمی گفت: کسانی‌ می‌توانند به استقبال شهادت بروند که در طول زندگی خود به دستورات الهی عمل کرده و همواره دنبال کسب رضای الهی بوده باشند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «سید احمد خاتمی» شامگاه چهارشنبه ۵ شهریور به مناسبت سوگواری دهه اول محرم در مسجد جامع نظام مافی به سخنرانی پرداخته و گفت: مرگ انسان را از بین نمی‌برد بلکه او را وارد عالم دیگری به نام برزخ و سپس قیامت می‌کند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به شباهت مرگ و خواب، عنوان کرد: غیر از خداوند متعال مرگ همه موجودات را فرامی‌گیرد طبق آیات قرآن کریم انسان هر کجا باشد مرگ سراغ او می‌آید حتی اگر در برج‌های بلند قرار گرفته باشد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مرگ نابودی نیست بلکه عامل مهاجرت انسان از دنیا به آخرت است، اظهار کرد: خداوند برای هر انسانی عمری مشخص تعیین کرده که وقتی زمان پایان آن فرابرسد بدون تاخیر جان انسان گرفته شده و روح از بدن جدا می‌شود.

وی با استناد به روایتی از امیرمومنان امام علی(ع) ابراز کرد: در این دنیا خداوند متعال برای هر انسان دو ملک را قرار داده که از او محافظت کنند ماموریت آنها هنگام مرگ انسان به پایان می‌رسد.

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: انسان باید برای امورات دنیا تلاش و کوشش لازم را داشته باشد اما نباید به آن دلبسته یا وابسته شود چرا با مرگ همه آنچه را داشته در دنیا گذاشته و خواهد رفت. در بین همه پیامبران حضرت سلیمان ثروت و حکومتی وسیع و بی‌نظیر داشتند اما هنگام مرگ از همه آنها جدا شدند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برخی انسان‌ها مرگ انتخابی دارند، عنوان کرد: شهادت نوعی مرگ انتخابی است که در آن زندگی وجود دارد، مرگ به دو شکل روی می‌دهد گاهی مرگ سراغ انسان می‌آید اما گاهی انسان سراغ مرگ می‌رود که اگر این سراغ مرگ رفتن برای رضای الهی و در جهاد با دشمنان خدا و اسلام باشد شهادت محسوب می شود.

وی با بیان اینکه مرگ امام حسین(ع) از نوع شهادت بود، اظهار کرد: شهادت استقبال از مرگ در راه رضای الهی است، امام حسین(ع) فرمودند هرکس می‌خواهد خون خود را در راه خدا بدهد از شهادت برای او استقبال کند.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: کسانی‌ می‌توانند به استقبال شهادت بروند که در طول زندگی خود به دستورات الهی عمل کرده و همواره دنبال کسب رضای الهی بوده باشند.

 

کد خبر 965377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha