لغو نمایش آیینی «خیل عرب» و «شبه خاکسپاری» در شهر آیین های عاشورایی نوش آباد

رئیس شورای هیئات مذهبی شهر نوش آباد از لغو نمایش های آیینی «خیل عرب و خیمه سوزی» و «شبه خاکسپاری شهدا» در این شهر خبر داد.

«سید محسن هاشمی موحد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: هیئات مذهبی نوش آباد در اقدامی ارزشمند و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و سلامت عزاداران حسینی نمایش های آیینی خیل عرب و خیمه سوزی و شبه خاکسپاری شهدای کربلا را لغو کردند.

 

رئیس شورای هیئات مذهبی شهر نوش آباد افزود: در نشستی که با حضور کارشناس مسئول بیماری های شبکه بهداشت و درمان و مسئولین هیئات مذهبی در مرکز خدمات جامع سلامت نوش آباد برگزار شد، مقرر شد آیین های سنتی نوش آباد که در کشور به شهر آیین های عاشورایی شناخته شده است امسال برگزار نشود.

 

هیئت حسینی نوش آباد هم در اطلاعیه ای اعلام کرد: آیین سنتی مذهبی خیل عرب هیئت حسینی نوش آباد به علت شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت عزاداران حسینی لغو شده است.


در اطلاعیه این هیئت آمده است: این تصمیم در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تبعیت از تصمیمات ستاد ملی کرونا و با توجه به ازدحام بالای جمعیت در این مراسم از سوی هیئت امنای هیئت حسینی نوش آباد اتخاذ شده است.

 

آئین سنتی مذهبی خیل عرب یازدهم محرم الحرام، در ۲۲ آبان سال ۱۳۹۱ با شماره ۵۹۸ در فهرست  میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.

کد خبر 966429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha