رسانه مهمترین ابزار تبلیغ دین و ارزش های دینی/  شبستان یک خبرگزاری دینی کارآمد و مفید است

سروری، گفت: رسانه به عنوان مبلغ خوبی برای مسجد،دین مرجعیت و ولایت و همچنین پایگاه اصلی انقلاب ،بهترین ابزاری است که به کمک آن می توان جوانان را به سوی مسجد و ارزش های دینی سوق داد.

عباس سروری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: با وجود اینکه مساجد زیادی در سطح استان و کشور با کارکرد و برنامه ریزی های خاص و متفاوت برای اهداف هنری، فرهنگی ،ورزشی ،دینی و اخلاقی وجود دارد. اما عمده فعالیت هایی که در مساجد امروزه انجام می‌شود بیشتر شامل نمازهای یومیه و نماز جمعه است و شاید یکی از علل آن بی اطلاعی جامعه ما از بستری است  به نام مسجد که با یک رویکرد دینی و ارزشی به آن نگاه نمی‌شود.

 

وی با تاکید بر کارکرد وسیع مساجد در ابعاد مختلف در زمان انقلاب،  افزود: مدت زمان اوج مبارزات با رژیم ستم‌شاهی شاهد بودیم که مسجد به عنوان پایگاه اصلی انقلاب بود و همه انقلابیون در  مسجد با راهنمایی و مشاوره روحانیت معظم و بزرگان و مراجع دینی هدایت و راهنمایی می شدند . از مسجد سازماندهی و ساماندهی فعالیت های انقلابی شکل می گرفت تا در نهایت پیروزی به دست آمد، بعد از آن هم که تمام مباحثی که برای نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود داشت از برپایی آیین های دینی و سیاسی و فرهنگی همه در مسجد شکل می‌گرفتند . 

 

سروری با اشاره به نقش رسانه در معرفی دین و ارزش های دینی گفت:  اشکال کار اینجاست که رسانه‌های ما به خوبی نتوانستند به این موضوع بپردازند که کارکرد مسجد فقط نماز نیست، ما در زمان جنگ تحمیلی دیدیم که بسیج نیروهای مردمی ،توزیع ارزاق عمومی ،از طریق مسجد شکل می‌گرفت و حتی خیلی از عروسی ها و ازدواج ها در درون مسجد اتفاق می افتاد، تشییع پیکر پاک شهدا و حضور برای کمک های مردمی و همچنین حضور مردم از محله های مختلف برای حضور در نماز جمعه ،وسایر مناسبت ها مثل یوم الله ۲۲ بهمن، روز جهانی قدس ،به مناسبت های مختلف سر منشا و مبدا اصلی مسجد بود که باعث تشکیل همه اینها می شد .

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه ،  تصریح کرد: در واقع اگر رسانه به ابعاد مختلف کارکردها و راهبردهای مسجد و روح معنویت و دین مداری درون مسجد بپردازد و بتواند آنها را به خوبی برای جامعه و جوانان با نگاه‌های متفاوت و خلاقانه و هنرمندان انعکاس بدهد ،قطع به یقین مساجد ما بهتر، پربارتر و پرجمعیت تر خواهند بود.

 

سروری خبرگزاری شبستان را به عنوان یک خبرگزاری دینی ، کارآمد و مفید خواند و افزود : خبرگزاری شبستان شاید تنها مرجعی  است که به خوبی و شایستگی از عهده کار رسانه دینی برآمده ،اما یک دست صدا ندارد و باید رسانه‌های دیگر همسو و همصدا بشوند و همکاری و هم فکری کنند تا کارکرد و ابعاد مختلف  مسجد را برای جامعه و جوانان منعکس کند و مردم را به سمت آن سوق دهند. چرا که تنها راه حل رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی فرهنگی و سیاسی در مساجد است و مسجد می تواند به عنوان یک پایگاه امن و سالم و مناسب برای جوانان باشد.

کد خبر 967537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha