پروژه‌های فرودگاه ياسوج افتتاح شد/ cat فرودگاه یاسوج از ۳C به ۴C ارتقا یافت

وزیر راه و شهرسازی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد چندين پروژه فرودگاه ياسوج به ارزش کلی ۴۵۰ ميليارد ریال را طی آیین رسمی افتتاح کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی، امروز (۱۳ شهریور ماه) پروژه توسعه و بهسازی سطوح پروازی، تکمیل روشنایی باند، بهسازی ترمینال، تکمیل ساختمان‌ها و ارتقای زیرساخت‌های ایمنی و عملیاتی فرودگاه یاسوج را افتتاح کرد.

 

وزیر راه و شهرسازی طی این آئین، مزایای افتتاح این پروژه‌های فرودگاهی را در افزایش رضایت مندی مسافران و کیفیت مطلوب ‌تر خدمات به ایرلاین‌ها برشمرد و به همراه هیئت همراه از بخش‌های دیگر فرودگاه بازدید کرد. 

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آئین، اعتبار هزینه شده برای پروژه‌های توسعه و بهسازی سطوح پروازی و روشنایی باند را ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

 

به گفته «حسین کلانتری» با اجرای این پروژه طول باند فرودگاه یاسوج از دو هزار و ۶۰۰ متر به سه هزار و ۲۰۰ متر و PCN باند از ۲۶ به ۴۶ افزایش پیدا کرد.

 

وی یادآور شد: برای ارتقای ایمنی سطوح پروازی فرودگاه دره عمیق ابتدای باند ۱۳ به عمق ۲۷ متر با ۱۷۳ هزار کامیون مصالح پر شده است.

 

کلانتری گفت: با بهره ‌برداری رسمی از این پروژه‌ها، cat فرودگاه یاسوج از ۳C به ۴C ارتقا یافته و با افتتاح رسمی طرح توسعه باند فرودگاه شرایط برای نشست و برخاست هواپیماها تا رده بدنه متوسط از جمله تایپ ایرباس ۳۲۰ و فوکر ۱۰۰ فراهم شده است.

کد خبر 967580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha