سیاست های تشویق ازدواج برای کارکنان دولت در گلستان

حق شناس گفت:در راستای سیاست های تشویق ازدواج در کارکنان دولت مشاور رایگان ازدواج، اضافه کار تشویقی و رسمی شدن کارکنان آزمایشی که متاهل می شوند در کوتاه ترین زمان ممکن در شورای راهبردی جمعیت استان مصوب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» عصر امروز (یکشنبه 16 شهریور) در شورای راهبردی جمعیت استان گلستان اظهار کرد: در شورای راهبردی جمعیت استان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی مکلف شدند که نسبت به مشاوره رایگان ازدواج و مشاوره رایگان بارداری ناخواسته اقدام کنند.

 

استاندار گلستان ادامه داد: براساس این مصوبه بهزیستی برای همکاران دستگاه های اجرایی نسبت به ارائه ۱۲ جلسه مشاوره رایگان ارائه کند.

 

حق شناس یادآور شد: همچنین در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان مصوب شد که کارکنان رسمی آزمایشی که متاهل شوند دوره آزمایشی آنها در کوتاه ترین زمان ممکن در نظر گرفته شود.

 

وی گفت: براساس مصوبه جلسه امروز دستگاه های اجرایی به منظور تشویق کارکنان خود که بیشترین بعد خانواده را دارند دو ماه اضافه کار تشویقی در نظر خواهند گرفت.

 

استاندار گلستان افزود: در هفته های گذشته شاهد تولد چهار قلو در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان بودیم و به منظور تشویق این خانواده زمینی برای ساخت مسکن برای آنها تدارک دیده شد و بنیاد مسکن نیز منزل را برای این خانواده خواهد ساخت.

 

حق شناس ابراز داشت: در طول پنج ماهه نخست سال نسبت به سال گذشته میزان ازدواج در کشور 9.5 درصد افزایش یافته است که این نرخ در استان گلستان 4.5 درصد بود.

 

وی یادآور شد: همچنین میزان طلاق در کشور در طول پنج ماهه نخست سال نسبت به سال گذشته  3.5 درصد کاهش یافته و این میزان در استان گلستان نیز 0.5 درصد کاهش یافته است.

 

استاندار گلستان ابراز داشت: افرادی که ازدواج کردند در بخش صنعت سریعتر برای دریافت تسهیلات معرفی شوند.

 

حق شناس یادآور شد: برای مسکن افرادی که ازدواج کردند در جلسه بعدی شورای راهبردی جمعیت استان گلستان با حضور مدیرکل بنیادمسکن تصمیم گیری خواهیم کرد.

 

وی افزود: استفاده از دوره مرخصی زایمان برای افراد شاغل در قانون دیده شده است و برای کارکنان قراردادی نیز این موضوع باید اتفاق بیفتد و بنا شد که در جلسه بعدی با حضور مسئولان تامین اجتماعی این مهم بررسی شود.

 

 

کد خبر 968614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha