شناسایی ظرفیت های بومی برای تقویت فرهنگ تعاون ضروری است

خادمی با بیان اینکه در استان لرستان ریشه کار تعاونی از قدیم الایام وجود دارد، گفت: برای تحقق رونق اقتصادی در استان باید ظرفیت بومی شناسایی و نهاد جدید تعاون را بر مبناهای قدیم استوار کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید موسی خادمی»  امروز (19 شهریور) در آئین افتتاح 14 واحد تعاونی در لرستان که همزمان با سراسر کشور و همچنین پانزدهمین دوره تجلیل و تقدیر از تعاونی های برتر استان به صورت ویدئو کنفراس که با حضور معاون اول رییس جمهور و  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد،  اظهار داشت:  وضعیت استان لرستان در بحث تعاون در کشور وضعیت خوبی است.

 

 

استاندار لرستان با بیان اینکه در استان قابلیت های زیادی در حوزه تعاون در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: شناسایی ظرفیت های بومی و بهره برداری صحیح از این ظرفیت ها بستر ایجاد اشتغال، رونق تولید و تحقق رشد و توسعه استان است.

 

وی با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ تعاونی، بیان کرد: تعاونی به معنی واقعی در استان باید ایجاد شود و از این مهم برای رونق اقتصادی مردم و بهبود وضعیت معیشت و اشتغال مردم بهره برداری شود.

 

خادمی با بیان اینکه برخی تعاونی های اسمی تعاون هستند، افزود: این تعاونی ها در واقع خانوادگی هستند و تعاونی به معنی واقعی نیستند.

 

وی ادامه داد: تعاونی به معنی واقعی آن است که سرمایه های خرد  از جاهای مختلف با هم جمع شوند و فکرها و دارایی های مختلف با هم جمع شوند و بتواند جریان های کوچک را به هم وصل کند و جریان های بزرگی را تولید کند.

 

خادمی بیان کرد: امیدواریم کم کم این فرهنگ در جامعه ما نهادینه شود و ما به سمت تشکیل تعاونی های پایدار و قوی در استان حرکت کنیم.

 

استاندار لرستان با بیان اینکه در استان لرستان ریشه کار تعاونی به دلیل نیاز مردم به همدیگر از قدیم الایام وجود دارد،گفت: برای تقویت فرهنگ تعاون باید این فرهنگ را برجسته کنیم و از این ظرفیت در راستای تقویت اشتغال و تولید بهره برداری شود.

 

وی افزود: در این راستا لازم است نهاد جدید تعاون را بر مبناهای قدیم استوار کنیم و گامی جدید را شکل دهیم که بتواند در اقتصاد  و توسعه استان نقش بهتری را ایفا کند.

 

خادمی اظهار کرد: این مهم نیازمند برنامه ریزی جدی برای شناسایی توانمندی های بومی و بهره برداری از این تعاونی ها در راستای ایجاد تعاونی ها و رونق تولید و اشتغال است.

 

گفتنی است، در این مراسم تعداد  15 تعاونی برتر و تعداد 2 تعاونی شایسته تقدیر استان معرفی و مورد  تجلیل و تکریم قرار گرفتند.

 

کد خبر 969940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha