پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل در شعب اخذ رای انجام شود

عرف با اشاره به اینکه آن چیزی که برای ما مهم است رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، گفت: در برخی از شعب که به صورت نسبی پروتکل‌ها را رعایت می‌کردند تاکید کردیم که به طور کامل پروتکل‌ها انجام شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جمال عرف در ستاد انتخابات کشور و در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی  گفت: امروز در ۱۰ حوزه انتخابیه انتخابات برگزار می‌کنیم و طبق گزارشات واصله تا کنون مشکل خاصی نبوده است.

وی ادامه داد: در ابتدای شروع انتخابات در ساعات اولیه در بعضی از شعب تاخیراتی بود که به سرعت مشکل رفع شد و الان هم همه شعب آنلاین و بر خط هستند. در این دوره اکثریت نسبی به مجلس راه پیدا می‌کند و به مردم توصیه می‌کنم از حق قانونی خود استفاده و مشارکت کنند و آن کسی را که قرار است چهار سال برای آن‌ها در مجلس نمایندگی کند را انتخاب کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: آن چیزی که برای ما مهم است رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. در سرکشی صبح امروز که از حوزه البرز یعنی حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس داشتم تاکید بر رعایت پروتکل‌ها بود. در برخی از شعب که به صورت نسبی پروتکل‌ها را رعایت می‌کردند تاکید کردیم که به طور کامل پروتکل‌ها انجام شود.

عرف خاطر نشان کرد: سلامتی مردم برای ما اصل است و ان شالله خود آنها مشارکت هم خواهند کرد. ما با موکول شدن انتخاب حوزه انتخابیه میانه به انتخابات ۱۴۰۰ عملا شش حوزه را از مجلس خواهیم داشت که از نظر وزارت کشور از آن تعداد ۵ حوزه میان‌دوره‌ای صورت می‌گیرد و پیشنهاد ما در حوزه آخر این است که مرحله دوم در آن صورت گیرد، لذا این موضوع را به شورای نگهبان پیشنهاد می‌دهیم و ادله خود را به آن‌ها ارائه می‌کنیم. ان شا الله آنجا هم بررسی خواهند کرد تا حقی از کسی ضایع نشود.

وی در مورد تفاوت انتخابات میان‌دوره‌ای و مرحله دوم گفت: در انتخابات میان‌دوره‌ای افراد از نو ثبت نام می‌کنند و بعد از تایید شدن یک جمعی در انتخابات حاضر می‌شوند، اما در مرحله دوم، دو نفری که مردم یک بار آن‌ها را انتخاب کرده‌اند با هم رقابت می‌کنند./

کد خبر 970422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha