علیرضا زندیان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی شد

علیرضا زندیان با کسب اکثریت آرا در دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان بیجار برگزار شد و با معرفی نماینده مردم این شهرستان پرونده انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کردستان بسته شد.

 

 

در این انتخابات که روز جمعه 21 شهریور ماه جاری برگزار شد 112 شعبه اخذ رای در شهرستان بیجار آرای مردم این شهرستان را جمع‌آوری کردند.

 

 

از این تعداد شعبه اخذ رای 73 مورد به صورت سیار و 39 مورد به صورت ثابت کار جمع‌آوری آرای مردمی را برعهده داشت.

 

 

به گفته رییس ستاد انتخابات کردستان، علیرضا زندیان با کسب ۱۰ هزار و ۳۱۹ رای به عنوان نماینده مردم این حوزه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب و راهی بهارستان شد.

 

 

محمدابراهبم زارعی با اشاره به اینکه در مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه تعداد ۱۶ هزار و ۸۹۰ رای به صندوق‌ها ریخته شد، اعلام کرد: از مجموع ۱۶ هزار و ۴۰۶ رای ماخوذه صحیح، علیرضا زندیان ۱۰ هزار و۳۱۹ رای و حمدالله کریمی شش هزار و ۸۷ رای کسب کردند.

 

 

وی با اشاره به اینکه زندیان با کسب رای بیشتر نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی شد، یادآور شد: در حوزه انتخابیه بیجار 24 و نیم درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند در حالیکه در دور اول انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بیجار، ۵۸ درصد واجدین شرایط شرکت داشتند.

 



به گفته کاظم کاظمی رئیس هیات بازرسی انتخابات مجلس شورای اسلامی بیجار، ۹۰ بارزس در شهرستان بیجار وظیفه نظارت بر ۱۱۲ شعبه اخذ رای را بر عهده دارند که ماهیت اصلی بارزسی، حفاظت و حراست از آرای مردم در انتخابات است.

 

 

وی اعلام کرد: هر بازرس بر ۲ تا سه شعبه نظارت دارد و طبق چک لیست ۱۸ بندی که مهمترین آنها رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی است توسط بازرسان در هر شعبه مورد بررسی قرار می‌دهند.

 

فرماندار بیجار نیز اظهار کرد: مدارس شهری و روستایی حوزه انتخابیه بیجار نیز روز شنبه ۲۲ شهریور ماه تعطیل است.

 

علی اکبر ورمقانی خاطرنشان کرد: گندزدایی مدارس برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از دلایل تعطیلی مدارس شهرستان بیجار است.

 

دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 9 حوزه و 18 شهرستان کشور روز جمعه 21 شهریور ماه 99 برگزار شد.

 

 

قرار بود دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۹ فروردین امسال برگزار شود که بدلیل شیوع ویروس کرونا به ۲۱ شهریور موکول شد.

 

 

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است که در انتخابات دوم اسفند تکلیف پنج کرسی‌ شامل ۲ کرسی حوزه سنندج، کامیاران و دیواندره، یک کرسی سقز و بانه، یک کرسی قروه و دهگلان و یک کرسی مریوان و سروآباد مشخص شد.

کد خبر 970670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha