عدد ۲ میلیون واحد برای شاخص بورس یک مقاومت روانی تلقی می شود

روحی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا ٢٠ شهریور ماه حدود ١٢٠ هزار میلیارد تومان ورود نقدینگی به بازار داشتیم، گفت:عدد ۲ میلیون واحد برای شاخص بورس تنها یک مقاومت روانی تلقی می‌شود تا بتواند به سقف بعدی دست یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «جلال روحی» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شاخص بورس در معاملات دیروز به دلیل اخبار تاثیرگذار منتشر شده، عکس‌العمل مثبتی را نشان داد و در مسیر صعودی قرار گرفت، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا ٢٠ شهریور ماه حدود ١٢٠ هزار میلیارد تومان ورود نقدینگی به بازار داشتیم، در حالی که خروج نقدینگی در آن زمان حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان بود که این موضوع نشان‌دهنده برتری جریان ورود پول نسبت به خروج آن است و اگر بازار به روزهای خوب بازگردد شاهد ورود دوباره نقدینگی به بورس خواهیم بود.

 

این کارشناس بازار سرمایه افزود: از مجموع ٦٠٠ نمادی که در بازار معامله می‌شدند حدود ٢٠٠ نماد به صورت مثبت و متعادل معامله شدند و ۴۰۰ نماد دیگر شاهد صف فروش بودند و با روند منفی مورد معامله قرار گرفتند.

 

وی خاطرنشان کرد: با وجود روند منفی ماه‌های قبل به نظر می‌رسد امسال پاییز خوبی را در معاملات بورس داشته باشیم، شاخص بورس بر روی کانال یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحد مقاومتی را خواهد داشت که اگر پالایشی‌ها خوب باز شوند و امروز هم مانند دیروز روند معاملات مثبت باشد شاخص بورس از این عدد عبور خواهد کرد.

 

روحی تصریح کرد: به نظر می‌رسد افزایش قیمت دلار بر سهام شرکت‌های پالایشی تاثیرگذار باشد و با قیمت مناسبی بازگشایی شوند که این موضوع باعث می‌شود شاخص بورس از یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحد عبور خواهد کرد.

 

این کارشناس بازار سرمایه اگر روند معاملات بورس در دو روز آینده مثبت باشد و شاخص هم‌ وزن و شرکت‌های کوچک به کمک رشد شاخص بورس در مسیر صعودی قرار بگیرند، تاکید کرد: شاخص بورس از کانال یک میلیون و ٧٠٠ هزار واحد عبور می‌کند و بازار بیشتر نسبت به خرید تمایل پیدا خواهد کرد که این موضوع می‌تواند تثبیت کننده شاخص بورس بر روی کانال یک میلیون و ٧٠٠ هزار واحد باشد و به مرور باقی مقاومت‌ها را می‌شکند و به عدد قابل توجهی برای شاخص بورس دست پیدا می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه عدد ۲ میلیون واحد برای شاخص بورس تنها یک مقاومت روانی تلقی می‌شود تا بتواند به سقف بعدی دست یابد که همه این‌ها مستلزم رفتار فعالان بازار سرمایه و شرایطی است که در بازار حاکم می‌شود، بیان کرد: ارزیابی وضعیت شاخص هم‌وزن نسبت به روزهای گذشته نشان‌دهنده کاهش درصد منفی این شاخص است و نوید دهنده آن است که اگر روند بازار به همین شکل ادامه داشته باشد، معاملات بازار از شکل هیجانی خارج می‌شود.

 

روحی خاطرنشان کرد: چیزی که در معاملات سهام کوچک و متوسط بازار مشخص است، ارزش صف‌های فروش بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان در ۵ نماد بود که پیش‌بینی می‌شود امروز صف فروش این چند سهم کاهش پیدا کند.

کد خبر 972224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha