سالانه بیش از ۴ میلیون تن محصولات کشاورزی در قزوین تولید می شود

خمسه گفت: در بخش تولید محصولات کشاورزی، استان قزوین سالانه بیش از ۴ میلیون تن تولید محصول دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، «فاطمه خمسه» بیان کرد: در بخش تولید محصولات کشاورزی، استان قزوین سالانه بیش از ۴ میلیون تن تولید محصول دارد که این میزان حدود چهار درصد تولید محصولات کشاورزی کشور است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: بیش از ۷۴ هزار هکتار باغ در استان داریم که در این باغات محصولاتی همچون انگور، پسته، زیتون و سایر محصولات باغی تولید می شود.

 

وی عنوان کرد: استان قزوین در زمینه تولید محصولات زراعی همچون گندم، ذرت، جو و همچنین تولید شیر و گوشت رتبه های بسیار خوبی دارد؛ در بخش صنایع تبدیلی هم ۳۳۰هزار تن تولید گندم در استان داریم که هم اکنون ظرفیت ذخیره سازی 420 هزار تن غلات در سیلوهای استان وجود دارد.

 

خمسه توضیح داد: در زمینه فرآوری انگور هم اکنون 30 مجوز کارخانه کشمش با ظرفیت تولید 420 هزار تن صادر شده است، درحالی که ظرفیت تولید استان در انگور حدود 320 هزار تن در سال است و ظرفیت خالی دراستان وجود دارد.

 

وی اعلام کرد: در بخش تولید زیتون سالانه 27 هزار تن محصول در استان تولید می شود و هم اکنون ۱۸ واحد فرآوری زیتون در استان داریم تا جایی که علاوه بر زیتون استان، محصول سایر استان ها هم وارد و فرآوری می شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ظرفیت استان قزوین در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی بیش از میزان تولید است از جمله محصول پسته ۲۹ هزار ۷۰۰ تن ظرفیت سورت و فرآوری در استان وجود دارد .

 

وی خاطر نشان کرد: درصدد هستیم در صورت تأمین اعتبار صندوق زیتون و صندوق انگور که از مصوبات دولت است را در استان راه اندازی کنیم.

 

 

کد خبر 972635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha