بسیاری از معابر اطراف حرم مطهر به خط ویژه تردد نابینایان مجهز شده است

نعمتی گفت:بسیاری از معابر بهسازی شده در طرح نوسازی و بهسازی بافت اطراف حرم مطهر رضوی به خط ویژه تردد نابینایان و محل عبور و سامانه ویلچر رو مجهز شده اند.

به گزارش خبرگزای شبستان از مشهد، «سید مصطفی نعمتی» در بازدید از زائرسرای ارزان قیمت در دست احداث بهزیستی و در جمع خبرنگاران گفت: تا اوایل آذر ماه امسال، موانع موجود در معابر اطراف زائرسرا تا حرم مطهر رضوی به طور کامل مرتفع و مسیر دسترس پذیر و استانداردسازی شده زائرسرای بهزیستی برای بهره‌برداری افراد دارای معلولیت و تسهیل در تشرف این عزیزان به بارگاه منور امام رضا(ع) مهیا خواهد شد.

 

شهردار منطقه ثامن مشهد افزود:بسیاری از معابر بهسازی شده در طرح نوسازی و بهسازی بافت اطراف حرم مطهر رضوی به خط ویژه تردد نابینایان و محل عبور و سامانه ویلچررو مجهز شده اند.

 

وی گفت: امیدواریم تا پایان اجرای معابر و فضاهای عمومی طرح،مشکلات مربوط به تردد این قشر شریف و عزیز از جامعه را در خیابان ها، معابر و اماکن پیرامون حرم مطهر رضوی مرتفع سازیم.

 

«مهدی سالیانی» هم در این بازدید اظهار کرد: نحوه رسیدگی به رفاه معلولان در قالب چند بخش، نخست تایید و تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان که لازم الاجرا برای تمام دستگاه‌های اجرایی و شهرداری است؛ دوم اجرای قانون که در حوزه‌های مختلف آن هنوز ضعف‌هایی مشاهده می‌شود و باید در سه حوزه معابر عمومی، اماکن عمومی و حمل و نقل عمومی پیگیری های لازم انجام شود؛ دیده شده است.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: استان خراسان رضوی در قالب ستاد مناسب سازی به موضوع دسترس پذیری راحت‌تر معلولان در معابر و اماکن شهری توجه داشته است در همین راستا در شهرهایی از استان اقداماتی به این منظور انجام شده به عنوان مثال در بحث اماکن عمومی قوانین کامل تعیین و ابلاغ گردیده و مهندس ناظر باید چک لیست ضوابط مناسب سازی را چک کند، همچنین پیمانکار زمان تحویل پروژه باید تمام ضوابط مناسب سازی را رعایت کرده باشد.

 

وی در ارتباط با ساخت هتل ویژه معلولان برای دسترسی و تشرف راحت‌تر  به حرم مطهر رضوی گفت: باید کمیته فنی مناسب سازی تشکیل و تمام گزینه‌های ارتباطی بین دسترسی این هتل با حرم مطهر مشخص شود، همچنین مزایا و معایب ساخت هتل در این مکان در بازه حداکثر تا ابتدای آذر ماه امسال در تمام معابر بررسی و مناسب سازی شود و سپس به کمیته فنی ارجاع داده شود.

 


سالیانی با بیان این که اقدامات خوبی در شهرداری برای حمایت از حقوق معلولان در سطح شهر انجام شده است، اظهار داشت: به نظر می‌سد در نوسازی و بهسازی بافت اطراف حرم مطهر  در معابر جدیدی که بر اساس طرح تفصیلی بوده موارد مناسب‌سازی رعایت شده اما چون بیشتر منطقه ثامن را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد  و کارگاه

 

کد خبر 972885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha