اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: متأسفانه آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان ۲ تا سه برابر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان با بیان این‌که حضور دانش‌آموزان در مدارس و پذیرایی در رستوران‌ها حداقل تا یک ماه آینده ممنوع است، اظهار داشت: افزایش تعداد مبتلایان کرونا ناشی از کاهش حساسیت در جامعه است.

استاندار آذربایجان‎شرقی ادامه داد: طبق آمارهای ارائه‌شده، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته، اما آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا ۲ تا سه برابر شده است که نشان می‌دهد رعایت این شیوه‌نامه‌ها تا چه میزان در کنترل بیماری کرونا موثر است.

وی با انتقاد از دوگانه‌سازی سلامت و فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی، گفت: هنوز معلوم نیست که بیماری کرونا تا چه زمانی با ما خواهد بود و بر این اساس تعطیل کردن فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی عملاً امکان‌پذیر نیست.

پورمحمدی افزود: تنها راه حل این دوگانگی، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است و در عین حال که باید به موضوع سلامت به صورت جدی توجه کرد، فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی هم باید ادامه داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی یا عادی‌انگاری جامعه، از هیچ دستگاه و نهادی سلب مسئولیت نمی‌کند، گفت: افزایش اقدامات نظارتی از سوی دستگاه‌های مسئول را انتظار داریم.

وی با تأکید بر ممنوعیت حضور دانش‌آموزان در مدارس به مدت یک ماه، گفت: از خانواده‌ها انتظار داریم که در مدت تعطیلی مدارس، دانش‌آموزان در خانه بمانند و آموزش را از طریق فضای مجازی دنبال کنند.

پورمحمدی همچنین بر ممنوعیت برگزاری هرگونه همایش و مراسم در استان تأکید کرد و گفت: مدیران دستگاه‌ها در صورت ضرورت از ویدئوکنفرانس برای برگزاری جلسات و همایش‌ها استفاده کنند.

استاندار آذربایجان شرقی درخصوص مراسم تشییع و تدفین اموات نیز گفت: حضور افرادی به غیر از منسوبین اموات در هنگام تشییع و تدفین ممنوع است و شهرداری‌ها نسبت به جلوگیری از برگزاری مراسم در آرامستان‌ها اقدام کنند.

وی درباره ساعات کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز گفت: ساعت کار ادارات در تمام نقاط استان همچنان از ساعت ۷.۳۰ تا ۱۳.۳۰ بوده و خدمات‌رسانی دستگاه‌ها در روزهای پنج‌شنبه نیز برقرار است.

کد خبر 974300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha