طراحی نقشه جامع فرهنگی، اثرگذاری بسیاری در جنبه روانی شهر دارد

آیت الله حسینی گفت: در طراحی نقشه جامع فرهنگی باید نمادهای اسلامی با معماری زیبای اسلامی پیش بینی شود، زیرا در جنبه روانی شهر اثرگذاری بالایی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (2 مهر) در نشست شورای سیاست گذاری بنیاد مهدویت استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: آنچه که امروز ما استفاده می کنیم به برکت وجود امام عصر (عج) و از عنایت های پروردگار است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه خداوند به برکت وجود ائمه اطهار (ع) روزی می رساند، گفت: حرکت مردم به سمت معرفت نسبت به امام عصر (عج) کار بزرگی است و باید با عشق و علاقه در این راستا فعالیت کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه مرگ فرهنگی، دینی و اعتقادی درمان ندارد، یادآور شد: اگر کسی در مسیر معرفت نسبت به ائمه اطهار و امام عصر (عج) سهل انگاری کند، خیانت کرده است.

 

آیت الله حسینی خواستار تلاش همه اداره ها، مساجد، مدارس و دانشگاه ها جهت گرامی داشت آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) شد و گفت: انتظار می رود آموزش و پرورش در بستر نرم افزار «شاد» برنامه های لازم را در زمینه مهدویت داشته باشد.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر برگزاری برنامه های تاثیرگذار در مساجد، ادامه داد: اگر کار فرهنگی و بنیادی انجام شود، تاثیرگذاری لازم را در جامعه خواهد داشت.

 

وی از اداره ها و نهادهای فرهنگی خواست که در زمینه برنامه های این حوزه و فرهنگ مهدویت پای کار باشند و گفت: باید گزارش فعالیت های انجام شده برای بنیاد مهدویت ارسال شود.

 

آیت الله حسینی با اشاره به پیش بینی زمین برای احداث بنیاد مهدویت استان کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: طراحی زمین بنیاد باید مطابق با معماری ایرانی و اسلامی و مکمل پارک محل احداث آن باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در طراحی نقشه جامع فرهنگی باید نمادهای اسلامی با معماری زیبای اسلامی پیش بینی شود، زیرا در جنبه روانی شهر اثرگذاری بالایی دارد.

 

وی گفت: ما به عنوان مسئولان نظام و خدمت گزاران مردم باید زمینه بالابردن معرفت الهی در مردم و جهت تحقق شعائر الهی تلاش کنیم.

کد خبر 975259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha