ظرفیت سازمان آتش نشانی شیراز برای محدوده قانونی شهر کافی نیست

اسکندرپور گفت: ظرفیت سازمان آتش نشانی شیراز برای محدوده قانونی شهر کافی نیست و نیاز است برای این موضوع تدابیری اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدر اسکندرپور»، امروز (دوشنبه ۷ مهر) در مراسم روز آتش نشان با اشاره به اهم اقدامات انجام شده توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، گفت: طی یکساله گذشته عملیات های بسیاری انجام شده است و عملیات اطفای هتل آسمان که می توانست به یک بحران برای شهر شیراز تبدیل شود، اما با تلاش پرسنل سازمان آتش نشانی و سایر مجموعه ها از وقوع یک بحران بزرگ جلوگیری شد.

شهردار شیراز اظهار کرد: در دفاع مقدس از ایثار جوانان نام می بریم و در سازمان آتش نشانی و ماموریت هایی که این سازمان دارد تنها ایثار و از خودگذشتگی است که می تواند از بروز بسیاری از فجایع جلوگیری کند. 

وی خاظر نشان کرد: در سال جاری آتش سوزی های گسترده ای که در دامنه اطراف شیراز و حوزه باغات صورت می گرفت مأموریت های خسته کننده ای را برای پرسنل این سازمان در پی داشت که باتوجه به این شرایط نیازمند یک برنامه برای سال های آتی که بتواند پاسخگوی این گستردگی اتفاقاتی که رخ می دهد، باشیم.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه این ماموریت های پی در پی ماموران آتش نشانی را با مشکلاتی مواجه کرده بود، گفت: ظرفیت سازمان آتش نشانی شیراز برای محدوده قانونی شهر کافی نیست و اینکه بسیاری از ماموریت ها را در حریم شهر و خارج از حوزه استحفاظی شهر به این سازمان محول می شود باعث مستهلک شدن نیروی انسانی و امکانات این سازمان می شود و از سوی دیگر در ماموریت های شهری که ممکن است موجب بروز مشکلات جدی شود، نیاز است تا تدبیری برای این موضوع شود تا با تجمیع امکانات سازمان در یک نقطه و متناسب با مکانی که حوادث در حریم شهر رخ می دهد قدری به این سازمان کمک شود تا به ماموریت ها و وظیفه ذاتی خود در حوزه شهر بپردازد.

اسکندرپور همچنین در پایان تأکید کرد: نیاز است تا از اعتبارات ستاد حوادث غیر مترقبه به مجموعه سازمان آتش نشانی اختصاص داده شود چرا که با اعتبارات شهرداری امکان محقق شدن این موارد وجود ندارد.
 

کد خبر 977250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha