۲۱۲ پروژه گردشگری تا پایان دولت دوازدهم در استان به بهره ‌برداری می ‌رسد

مکرمی فر گفت:تا پایان دولت دوازدهم ۲۱۲ پروژه گردشگری در این استان به بهره ‌برداری می ‌رسد و این پروژه‌ ها در تمام حوزه ‌ها شامل خانه‌ های صنایع دستی، میراث فرهنگی و تاسیسات گردشگری هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تربت حیدریه، «ابوالفضل مکرمی‌ فر» در آیین افتتاح دفتر خدمات گردشگری آرنیکا سفیر توس با بیان اینکه برنامه کاری ما افتتاح ۵۰ پروژه بومگردی تا پایان سال جاری می‌باشد، گفت:تا پایان دولت دوازدهم ۲۱۲ پروژه گردشگری در این استان به بهره ‌برداری می‌ رسد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان ‌رضوی با اشاره به اینکه این پروژه ‌ها در تمام حوزه ‌ها شامل خانه‌های صنایع دستی، میراث فرهنگی و تاسیسات گردشگری هستند، گفت:پنج پروژه هتل و تاسیسات گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیارد تومان در هفته گردشگری افتتاح می شود.

 

وی افزود: این پروژه ‌ها توسط ریاست محترم جمهوری و مقام عالی وزارت در قالب ویدئو کنفرانس به بهره ‌برداری رسید و بقیه که اکثر تاسیسات اقامتی هستند، در دهه مبارک فجر افتتاح خواهند شد.

 

«علی محمدی» هم در این مراسم با بیان اینکه امروز همزمان با افتتاح این دفتر خدمات گردشگری توسط بخش خصوصی، چهار اقامتگاه بوم‌گردی به بهره‌برداری می ‌رسد، گفت:این اقامتگاه‌ها شامل بوم‌ گردی همایون شهر در روستای صنوبر، اقامتگاه بوم‌گردی سنا گل در روستای بیسقفیزن، اقامتگاه بوم‌گردی خوش‌نشین‌ها در روستای رودمعجن و اقامتگاه بوم‌گردی در روستای بکاول است.

 

رییس اداره میراث فرهنگی تربت‌ حیدریه با بیان اینکه با افتتاح پروژه‌ها تا حد زیادی کمبودهای زیرساختی حوزه گردشگری شهرستان به ‌ویژه در حوزه اقامتی رفع شد، گفت: اکنون در این شهرستان بیش از ۱۷ نوع تأسیسات گردشگری شامل مجتمع گردشگری، واحدهای اقامتی، رستوران‌های بین‌راهی، سفره‌خانه سنتی فعال و دارای مجوز وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه شهرستان تربت‌حیدریه دارای ۳۲۰ جاذبه گردشگری و ۵۲ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده دارد، گفت: در هفته گردشگری برنامه‌هایی چون برپایی کارگاه‌ آموزشی، نمایشگاه صنایع‌دستی و تورهای تربت گردی انجام می‌شود.

کد خبر 977546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha