صندوق پژوهش و فناوری استان زنجان تقویت شود

سورنا ستاری گفت: وجود صندوق پژوهش با ۳ میلیارد تومان اعتبار شایسته استان زنجان نیست از اینرو تقویت صندوق پژوهش و فناوری استان در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور سه‌شنبه شب در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان زنجان اظهار کرد: توسعه امری درون زا در هر جامعه ای به شمار می رود.

 

سورنا ستاری اقتصاد دانش‌بنیان را یک زیست بوم جدید اعلام کرد و گفت: از اینرو لازم است تا نسبت به نیروی انسانی که نیاز به زیست بوم دارد، حساس بود.

 

وی یکی از وظایف دولت ها حل مشکلات مربوط به اشتغال خواند و گفت: پارک های دانش بنیان بایستی در اختیار جوانان قرار گیرد و نداشتن ساختمان مشخص برای این مراکز در استان زنجان پسندیده نیست.

 

ستاری به ظرفیت های موجود در استان زنجان اشاره کرد و گفت: متاسفانه استان زنجان در بحث ثروت‌آفرینی از سایر استان‌ها عقب‌تر است.

 

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور زنجان با تاکید بر تدوین نقشه راه استان بر مبنای مزیت های رقابتی تولید خاطرنشان کرد: اگر این مهم تحقق یابد به ارزآوری و ثروت آفرینی منتهی می شود.

 

وی از شرکت های دانش بنیان به عنوان مجموعه هایی با تولید ارزش افزوده بالا یاد کرد و گفت: دانشگاه‌ها نیز می توانند درآمد خود را از محل فروش نوآوری و محصولات تولیدشده توسط شرکت‌هایش، کسب کند.

 

ستاری با اشاره به اینکه دانشگاه های استان زنجان در این زمینه گام برداشته اند، یادآور شد: پایه حرکت اقتصاد دانش بنیان دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم است.

 

وی وجود بخش خصوصی در این عرصه را مهم خواند و گفت: واگذاری زمین به پارک استان در اولویت قرار خواهد گرفت.

 

به گفته معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری وجود صندوق پژوهش با 3 میلیارد تومان اعتبار شایسته استان زنجان نیست از اینرو تقویت صندوق پژوهش و فناوری استان در اولویت قرار گیرد.

 

استاندار زنجان نیز در سخنانی به جایگاه زنجان در زمینه بافت فرش دستبافت اشاره کرد و گفت: به زودی کریدور صادراتی صنعت فرش در استان زنجان راه‌اندازی می‌شود.

 

فتح الله حقیقی از ترسیم نقشه راه استان یاد کرد و گفت: در این نقشه جوانان، استارت آپ و تولید، شاهد آن هستیم که اهداف تعیین‌شده محقق شده است.

کد خبر 977879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha