۴۷ میلیارد تومان تسهیلات کرونا در خراسان جنوبی پرداخت شد

اشرفی با اشاره به معرفی ۶ هزار و ۸۰۷ پرونده تسهیلات کرونا به بانک های عامل استان، گفت: اما تاکنون چهار هزار و ۴۲۹ پرونده موفق به دریافت این تسهیلات به ارزش ۴۷ میلیارد تومان شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا اشرفی» پیش از ظهر امروز (13 مهر) در دیدار با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس اظهار کرد: متاسفانه شیوع ویروس کرونا باعث وارد شدن خسارت به تعاونی ها و واحدهای اقتصادی خراسان جنوبی شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به بحث تسهیلات کرونا گفت: در خراسان جنوبی 6 هزار و 807 پرونده در این زمینه به بانک های عامل معرفی کردیم اما چهار هزار و 429 پرونده موفق به دریافت تسهیلات کرونا به ارزش 47 میلیارد تومان شدند.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی و اقتصادی استان همزمان با شیوع ویروس کرونا دچار تعدیل نیرو شدند، افزود: در این راستا 6 هزار و 300 نفر در استان بیکار شدند و با تلاش های فراوان توانستیم سه هزار و 600 نفر را به کار قبلی آن ها بازگردانیم چرا که رسالت ما حفظ و صیانت از نیروی کار در بنگاه های اقتصادی است.

 

اشرفی در ادامه بیان کرد: تاکنون پنج هزار و 500 نفر در استان شامل بیمه بیکاری شدند و مبالغی به این افراد برای ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت پرداخت شده است تا ضررهای ناشی از شیوع ویروس کرونا جبران شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 381 میلیارد تومان در سطح استان به بحث مشاغل پایدار پرداخت کردیم، ادامه داد: پیش بینی می کنیم در راستای اعطای این تسهیلات برای یک هزار و 985 نفر در سطح استان اشتغال ایجاد شود.

 

وی با بیان اینکه 918 تعاونی فعال در خراسان جنوبی وجود دارد، افزود: از ابتدای امسال تاکنون 19 تعاونی در استان تشکیل شده و یکی از موضوعات مهم توجه به بحث برند و برندسازی است که در این راستا 19 تعاونی در استان توانستند 26 برند را به ثبت برسانند.

 

اشرفی بیان کرد: تعاونی ها خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری تاکنون پنج میلیون و 300 هزار دلار محصولات تولیدی خود نظیر فرش، محصولات کشاوری و غیره را به کشورهای مختلف صادر کردند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با توجه به اینکه بحث مطالبات و معوقات کارگری را در دستور کار داریم، ادامه داد: سیمان باقران در ابتدای سال گذشته 14 ماه حقوق معوقه داشتند اما اکنون با پیگیری های ما حدود یک ماه بیشتر حقوق معوقه ندارند و تلاش داریم تا تمامی معوقات کارگری را پرداخت کنیم.

 

وی با اشاره به جاماندگان دریافت یارانه گفت: درخواست داریم تا در مجلس این موضوع را پیگیری کنید تا بحث یارانه برای افرادی که واجد شرایط و ساکن مناطق مرزی هستند برطرف شود و بتوانند این یارانه را دریافت کنند.

 

اشرفی در پایان با تاکید بر اینکه باید تعاونی های مرزنشین از مالیات معاف شوند، افزود: درخواست داریم تا این موضوع در مجلس پیگیری شود تا دغدغه تعاونی های مرزنشین استان در این زمینه برطرف شود.

کد خبر 979433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha