احیای دامداری ۲۵۰۰ رأسی با اعتبار ۵۸ میلیارد تومان در گلستان

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: دامداری سنگین دو هزار و ۵۰۰ رأسی با ۵۸ میلیارد تومان اعتبار از محل ۲۱ موقوفه و حمایت سازمان اوقاف در گلستان در حال احیاء است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» شب گذشته (یکشنبه 20 مهر) در دیدار نماینده ولی فقیه در استان گلستان به مناسبت هفته وقف اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون با وجود فراز و نشیب ها، کرونا و مشکلات اقتصادی توفیق های خوبی در حوزه وقف در استان شاهد بودیم و مردم کارهای خیر بزرگی را انجام دادند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: در ایام کرونا کمک های مومنانه با همت واقفان خیراندیش برای اقشار محروم و آسیب دیده از کرونا تدارک دیده شد و در چندین مرحله ده ها هزار بسته معیشتی توزیع شد.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد ابراز داشت: در بخش احیاء وقف کارهای خوبی اتفاق افتاده است و برنامه ریزی کردیم تا نسبت به موقوفات مختلف در بخش کشاورزی، عمران و ساختمان را به سرمنزل مقصود برسانیم و به نیات واقفان اهتمام داشته باشیم.

 

وی به همراهی مسئولان در حوزه حمایت از وقف اشاره کرد و گفت: در مجموعه اوقاف رئیس سازمان اعتقاد دارند که به سمت احیاء موقوفات حرکت کنیم و این رویکرد را در استان پیگیری می کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ابراز داشت: با این رویکرد دامداری سنگین دو هزار و 500 راسی با 58 میلیارد تومان اعتبار از محل 21 موقوفه استان گلستان در حال احیاء است و این مهم به اشتغال و تولید استان کمک می کند و این اقدامات موجب تقویت وجهه وقف می شود.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود: وقف پشتیبانه فعالیت های فرهنگی، قرآنی و مذهبی است که مورد توجه نیات واقفان بوده و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در این راستا گام برداشته است.

 

وی به تفاهم نامه چهارجانبه اوقاف و امور خیریه در بحث بازآفرینی شهری با مسکن و شهرسازی، شهرداری گرگان و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اشاره کرد و افزود: با همراهی دستگاه های اجرایی تلاش شد که تعارض هایی که در خصوص املاک اوقاف با دستگاه های اجرایی وجود دارد را با نشست های کارشناسی حل کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان بابیان اینکه در این راستا 30 مکان وقفی مثل امامزادگان و تکایا در قالب بازآفرینی شهری احیاء شد، افزود: در بحث اقدام ملی مسکن نیز اوقاف و امور خیریه استان وارد شده است، موقوفه مرحوم «قلعه چماقلو» در مساحت 33 هکتار در محدوده یکی از شهرهای استان قرار دارد که سه هزار متر مربع در این موقوفه به این منظور تغییر کاربری داده شد، همچنین در موقوفه  «آنا محمد زاده» در گنبدکاووس یک هکتار در محدوده شهر الحاق شده است.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد بیان کرد: نگاه ماه در اوقاف یک بعدی نیست و همانطور که به بافت تاریخی توجه کردیم به موضوعاتی مثل حوزه های علمیه و اشتغال نیز توجه داریم.

 

وی گفت: سه اداره اوقاف جدید از سال گذشته در کلاله، رامیان و بندرترکمن ایجاد کردیم تا ساماندهی بیشتری اتفاق بیفتد و با بنیاد علوی برای دو هزار و 441 عرصه موقوفه فاقد سند اختلافاتی وجود داشت و تلاش شد این موقوفات تا هفته های آینده تعیین و تکلیف شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه  نزدیک به یک هزار نفر از خدام مساجد و اماکن متبرکه بیمه تکمیلی شدند، گفت: در بخش مسکن با بنیاد مسکن استان و بنیاد مستضعفان صحبت کردیم تا برای طلاب و خدامی که فاقد مسکن هستند تسهیلاتی قائل شوند و به هر فرد 25 میلیون تسهیلات بلاعوض و 40 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد و با بازپرداخت 15 ساله و سه سال تنفس در نظر گرفته شده است.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد با بیان اینکه از نمایندگان و استاندار درخواست کردیم که از مجموعه اوقاف حمایت بیشتری داشته باشند، افزود: 33 درصد از سه هزار و 800 مسجد و حسینیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ساخته شده است.

 

وی با بیان اینکه انقلاب در خودباوری و ایثارگری در وقف نیز شکوفا شده است، بیان کرد: خیر نواندیش ابراهیمی که به منظور یادبود نوه مرحوم خود یک مجتمع توانبخشی پزشکی که در دست ساخت است را وقف کرده که این موقوفه یک هزار و 800 متر مربع  وسعت دارد و ارزش ریالی این موقوفه 10 میلیارد تومان برآورد می شود.

 

کد خبر 982112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha