امر به معروف مسئولان بالاترین درجه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است

حجت الاسلام میرزایی گفت: آنچه که مقام معظم رهبری از این ستاد مطالبه دارند این است که فریضتین امر به معروف و نهی از منکر را با کمک آحاد مردم در جامعه ترویج کنیم و بواسطه احیای این فریضتین مشکلات اساسی نظام اسلامی و فراتر از آن را مرتفع کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «روح‌الله میرزایی» قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در استان مازندران با سرهنگ مسلمی فرماندهی سپاه کربلا مازندران دیدار و گفتگو کرد.

 

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه اگر امر به معروف و نهی از منکر امروز در جامعه زنده بود شاهد خیلی از ناهنجاری نبودیم، افزود: متأسفانه مسئولان به گونه‌ای عمل کردند که عده‌ای از مردم جامعه اوضاع کشور پیش از انقلاب را مناسبتر از حال فعلی آن قلمداد می‌کنند.
 
قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار نوروزی سال ۹۴ در حرم مطهر رضوی، بزرگترین معروف را امروز ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: آنچه که معظم‌له از این ستاد مطالبه دارند این است که فریضتین امر به معروف و نهی از منکر را با کمک آحاد مردم در جامعه ترویج کنیم و بواسطه احیای این فریضتین مشکلات اساسی نظام اسلامی و فراتر از آن را مرتفع نماییم.
 
 
سرهنگ مسلمی در این دیدار با اعلام اینکه هدف عالی حضرت اباعبدالله علیه‌السلام از قیام علیه حاکم فاسد زمان خود احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بود، خاطرنشان ساخت: باید با احیای این دو فریضه در تمامی حوزه‌ها جلوی حضور حاکمان فاسد در رأس نظام اسلامی را گرفته شود.


فرمانده سپاه کربلا امر به معروف و نهی از منکر را جدای از مباحث دینی، مسئله‌ای کاملا اجتماعی عنوان و تصریح کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی در جامعه با پرداختن صحیح به این دو واجب الهی قابل حل می‌باشند.


وی به شرایط ویژه فرهنگی در استان‌های شمالی کشور به ویژه مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: ورود سالانه ۳۰ میلیون مسافر و گردشگر با ذائقه‌های مختلف به این استان چالش‌های بسیاری را برای این خطه بوجود می‌آورد که مقابله و پرداختن به آن‌ها یک عزم و اراده ملی را طلب می‌کند.


رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر سپاه کربلا مازندران با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر در درجه اول باید نسبت به مدیران و مسئولان جامعه انجام شود، گفت: وظیفه ما این است تا پالایش و احیای امر به معروف و نهی از منکر را ابتدا از مسئولان، کارکنان و عائله دولت و خانواده‌های آن‌ها آغاز کنیم.


سرهنگ مسلمی در پایان با اشاره به اینکه مردم پس از پیروزی انقلاب در تمامی عرصه‌های مورد نیاز کشور حضور داشته و نقش خود را به خوبی ایفا نمودند، بیان داشت: عملکرد بد مسئولان و مشغولیت آن‌ها به شهوات دنیوی موجب شده گروه‌هایی از مردم نسبت به نظام و جامعه اسلامی بدبین شوند و راهکار این مسئله هم تنها این است تا با فرهنگ‌سازی صحیح توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر با کمک تمامی دستگاه‌های فرهنگی، عدم بی‌تفاوتی را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم تا با مطالبه‌گری عمومی توسط آحاد مردم عرصه برای جولان افراد ناسالم در نظام اسلامی مهیا نباشد و افرادی در رأس امور قرار بگیرند تا مشکلات و معضلات جامعه و مردم را برطرف نمایند.

کد خبر 982395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha