وجود هشت کتاب به ازاری هر دانش آموز در فارس

خادمی گفت: هشت هزار کتابخانه مدرسه ای و سه هزار و ۹۸۸ کتابخانه آموزشگاهی در سطح فارس وجود دارد و در مجموع به ازاری هر دانش آموز، حدود هشت کتاب وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعید خادمی»، امروز (سه شنبه 22 مهر) در نشست خبری پویش «نذر دانایی» گفت: بسیج دانش آموزی استان فارس برای راه اندازی پایگاه «نذر دانایی» در تمامی واحدهای بسیج دانش آموزی استان اعلام آمادگی کرده است.

رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس افزود: راه اندازی پویش «نذر دانایی» در ترویج فرهنگ کتابخوانی آن هم در سالی که شیراز پایتختی کتاب کشور را از آن خود کرده حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه پویش «نذر دانایی» مورد استقبال اقشار مختلف جامعه قرار گرفته است و تداوم آن می تواند در ترویج فرهنگ مطالعه تاثیرات مطلوبی به همراه داشته باشد.

خادمی با اشاره به شمار کتابخانه های آموزشگاهی در آموزش و پرورش استان فارس اعلام کرد: هشت هزار کتابخانه مدرسه ای و سه هزار و 988 کتابخانه آموزشگاهی در سطح استان وجود دارد و در مجموع به ازاری هر دانش آموز، حدود هشت کتاب وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره مداحی «نوغلامان حسينی» گفت: این جشنواره برای دانش آموزان پسر متوسطه اول و دوم برگزار می شود و  كارشناسان فرهنگی هنری، اردوها و فضا های پرورشی به تولید محتوا خواهند پرداخت.

خادمی ادامه داد: بر این اساس، مدت زمان اجرای برنامه باید 10 دقيقه و حداكثر حجم فايل ارسالی نیز بیش از 60 مگا بايت نباشد و تصویر برداری افقی انجام شود.

وی ادامه داد: ثبت نام، شركت و انتخاب دانش آموز برگزيده در جشنواره مداحی «نوغلامان حسينی» به صورت مجازی انجام خواهد شد و مسابقه در 2 مرحله مقدماتی و نهایی خواهد بود که دبير خانه اجرايی جشنواره نیز، اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوی است.

خادمی اعلام کرد: مهلت ارسال آثار تا 26 مهر جاری است و شرکت کنندگان می توانند آثار خود را به آدرس maddahikanoon@  ارسال و برای اطلاع بیشتر به نشانی nogholamanhosini@   مراجعه کنند.

کد خبر 982874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha