احیای واحدهای اقتصادی تملک شده نقش مهمی در رونق اقتصاد دارند

شاکرمی با بیان اینکه در استان لرستان بیش از ۵۰ واحد صنعتی در تملک بانک‌ها قراردارد، گفت: این واحد های اقتصادی سرمایه ملی هستند و می‌توانند عامل رونق اقتصادی، توسعه و تولید باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «حاتم شاکرمی» امروز(24مهر) در جلسه مشترک گفتگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان لرستان، اظهار داشت: به بهره برداری رسیدن واحد های تولیدی که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان آغاز شده است می تواند به تولید اشتغال و به کاهش بیکاری کمک کنند.

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بازدید های میدانی به عمل آمده از طرح های در دست اقدام، بیان کرد: به حمد الله طرح های اقتصادی بویژه در شمال استان از پیشرفت فیزیکی خوبی بهره مند بودند.

 

وی با بیان اینکه تکمیل این طرح ها از محورهای سفر معاونان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان بوده است، افزود: در بازگشت هم  برای تامین منابع و تکمیل و بهره برداری این واحد ها از  ظرفیت های وزارت کار تلاش خواهد شد.

 

شاکرمیبا بیان اینکه بیش از ۵۰ واحد صنعتی در تملک بانک‌ها قراردارد و راکد مانده است، افزود:در خواست می شود فرمانداران، مدیران و اعضای کارگروه اشتغال استان کمک کنند.

 

وی با اشاره به تعداد واحد های که مطالعات آنها انجام شده و زمین مورد نیاز تامین شده است و آماده عملیاتی شدن هستند، گفت: خوشبختانه تاکنون سه یا چهار مورد در این سفر بررسی شد که به زودی عملیات اجرایی این پروژه های آغاز می شود.

 

شاکرمی با بیان اینکه همچنین بحث استفاده بهینه از تسهیلات و استفاده از منابع اشتغال پایدار روستایی در استان دنبال می شود، ابراز کرد: در سفر اخیر به استان و سفرهای گذشته به استان قول های مساعد برای تامین اعتبار  دنبال شده است و تاکنون 70 میلیارد تومان است.

 

وی با بیان اینکهواحد های تعطیل شده در استان مشکلی مضاعف در استان هستند،  تصریح کرد: بخش های مربوط به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به صورت خاص در وزارت تعان دنبال می شود، اما  این تعجب آور است که در سال جهش تولید می بینیم فقط در چهار  شهرستان استان بیش از 50 واحد اقتصادی به تملک بانک ها در آمده و راکد شده است.

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این واحد های اقتصادی سرمایه های ملی است که مستهلک می شوند و حتی ساختمان آنها هم تخریب می شود، گفت: انتظار می رود مدیران و فرمانداران یک لحظه هم پیگیری مسائل حوزه خود را رها نکنند.

 

شاکرمی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از واحدهای استان تعطیل هستند و حداقل در چند شهرستانی که حضور داشتیم به ویژه خرم آباد ۵۰ واحد تعطیل و در تملک بانک‌ها قرار گرفته‌اند و بعد از تملک رها شده‌اند، اظهار داشت: این یک پدیده جدید و ناصوابی است که بانک‌ها این واحدها را تملک و رها کرده‌اند.

 

وی افزود: درناحیه صنعتی شهرستان نورآباد از تعداد 35 واحد اقتصادی تعداد 16 واحد به تملک بانک ها درآمده و تعطیل شده است.

 

شاکرمی با بیان اینکه در شهرستان‌های دلفان، خرم آباد، چگنی و الشتر حدود ۵۰ واحد تملیکی بودند، تصریح کرد: این واحدها در حالی رها شده‌اند و تأسیسات و ساختمان آنها در حال استهلاک است، که سرمایه ملی هستند و می‌توانند عامل توسعه و تولید باشند.

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه توسعه مشاغل خانگی به ویژه در برخی شهرها می‌تواند در کسب درآمد و کاهش بیکاری اثر گذار باشد، افزود: این مسئله جزو محورهای سفر معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان بود و پیگیری می‌شود.

 

شاکرمی با اشاره به اینکه برخی از کسانی که در صنایع دستی فعالیت دارند فاقد پوشش بیمه‌ای هستند، گفت: این موارد به ویژه در شهرهای دلفان، چگنی، سلسله و رومشکان پیگیری کردیم تا به مدت یک سال پوشش رایگان بیمه‌ای بگیرند.

 

وی با بیان اینکه در خصوص واحدهای اقتصادی دچار مشکل، بخشی باید در استان حل شود و بخشی هم در ستاد تسهیل ملی رفع مشکل شوند، تصریح کرد: در برخی موارد هم نیاز به تجدید نظر و اصلاح دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌ها است، چند واحد هم براساس بررسی‌های به عمل آمده، زمینه عملیاتی شدن آنها در حال فراهم شدن است، به ویژه در بروجرد و سلسله عملیات این پروژه‌ها آغاز می‌شود.

 

نماینده ویژه وزیر کار در لرستان با تاکید بر اینکه ما و مدیران استان باید دنبال این باشیم که قانون و مقررات و منابع را برای اشتغال به کار بگیریم، نه اینکه طرح‌ها را برای وام بیاوریم، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این مسئله در برخی تقاضاها برعکس است؛ یعنی طرح تهیه شده که وام دریافت بشود.

 

شاکرمی در خاتمه اظهار کرد: امروز در نظام اداری ما پیگیری معجزه می‌کند، جلسه‌ای که امروز داریم نتیجه پیگیری و جلسات نماینده ولی فقیه در لرستان بوده است.

 

 

کد خبر 983451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha