۱۰ پروژه فرودگاهی به ارزش ۸ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود

۱۰ پروژه به ارزش کلی هشت هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال در فرودگاه‌های گرگان، اصفهان، شاهرود، تبریز و مشهد فردا با حضور رییس‌جمهوری افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ۱۰ پروژه به ارزش کلی هشت هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال در فرودگاه‌های گرگان، اصفهان، شاهرود، تبریز و مشهد افتتاح می شود. با افتتاح این پروژه‌های جدید ظرفیت پذیرش مسافر به میزان دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سال افزایش می‌یابد. این پروژه‌ها فردا پنج شنبه ۲۹ آبان به صورت ویدیوکنفرانس توسط رییس‌جمهوری و با حضور «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شوند.

 

در فرودگاه گرگان پروژه‌های ترمینال بین‌المللی به مساحت ۸هزار و۷۰۰ متر مربع، توسعه اپرون و محوطه سازی به مساحت ۵۸ هزار متر مربع، ساختمان تشریفات به مساحت ۲هزار و۱۰۰ متر مربع و ساختمان سپاه به مساحت ۸۰۰ متر مربع و افتتاح می‌شود. پروژه‌های افتتاحی فرودگاه اصفهان شامل توسعه و بهسازی ترمینال بین‌المللی، محوطه سازی و احداث موتورخانه با مساحت ۹هزار متر مربع و توسعه و بهسازی اپرون به مساحت ۹۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع است که ظرفیت پارک هواپیما را صد در صد افزایش می‌دهد.

 

فرودگاه شاهرود شامل ترمینال با مساحت ۳۰۰۰ متر مربع و توسعه و بهسازی سطوح پروازی با مساحت ۱۷۷ هزار و ۶۰۰ متر مربع است. در فرودگاه تبریز پروژه توسعه و بهسازی «اپرون» و «تاکسی‌وی»‌های ارتباطی با مساحت ۵۵ هزار و ۴۰۰ متر مربع افتتاح می‌شود که ظرفیت پارک هواپیما را را صد در صد افزایش می دهد. در فرودگاه مشهد نیز پروژه محوطه سازی به مساحت ۱۷۰ هزار متر مربع به بهره برداری می‌رسد. با بهره برداری از پروژه‌های فرودگاهی فوق، ظرفیت اپرون فرودگاه‌ها به مساحت ۱۷۸ هزار و ۶۰۰ متر مربع ، ظرفیت پارکینگ هواپیما به تعداد ۱۸ استند( از ۱۹ استند به ۳۷ استند) ، ظرفیت ترمینال فرودگاه‌ها به مساحت ۲۰ هزار و ۷۰۰ مترمربع و ظرفیت پذیرش مسافر به میزان دو میلیون و  ۸۰۰ هزار نفر در سال افزایش می‌یابد. با افتتاح پروژه‌های فوق، توسعه، نوسازی و بهسازی سطوح عوامل میدان پروازی، افزایش مساحت ۱۷۷ هزار و ۶۰۰ مترمربع در سطوح پروازی محقق می‌شود.

کد خبر 994726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha