تمدید مهلت ارسال مقاله به همایش «عقلانیت؛ خداباوری و خداناباوری»

مهلت ارسال چکیده به همایش بین المللی «عقلانیت، خداباوری و خداناباوری» تا ۱۵ آذرماه ۱۳۹۹ تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان،  در گفتگوی بین خداباوران و خداناباوران، مباحث معرفتی و متافیزیکی بسیاری درمی‌گیرد که همایش بین المللی «عقلانیت، خداباوری و خداناباوری» از دریچه عقلانیت به این مسائل می‌پردازد. ریشه این گفتگوها به قرن‌ها پیش بازمی‌گردد و در تفکر عقلی و فلسفی، هماره رابطه بین عقلانیت و باور به خدا در قالب یک مسأله مهم مطرح بوده است. هر یک از خداباور و خداناباور، دلایل ایجابی و سلبی اقامه می‌کنند که این همایش، این مسائل را البته بر محور خداناباوری ارزیابی می‌کند.

درنتیجه هم اشکالات و چالش‌های عقلی و معرفتی که خداناباوران پیش‌روی خداباوری قرار می‌دهند و هم چالش‌های عقلی و معرفتی پیش‌روی خود خداناباوری در محورهای همایش می‌گنجد. بنابراین مقالات حول مدعاهای سلبی و ایجابی خداناباوران و با رویکردی انتقادی است.

همایش بین‌المللی «عقلانیت، خداباوری و خداناباوری» دوشنبه و سه‌شنبه، یازدهم و دوازدهم اسفندماه 1399 در مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار می گردد. کمیته علمی همایش از فرهیختگان و پژوهشگران حوزه‌های حکمت و فلسفه، کلام، فلسفه دین، ادیان و عرفان، تمدن اسلامی، و مطالعات  اسلامی دعوت می‌نماید که دستاوردهای پژوهشی خود را در قالب مقاله به دبیرخانه همایش ارسال نمایند.


مهلت ارسال چکیده به همایش بین المللی «عقلانیت، خداباوری و خداناباوری» تا 15 آذرماه 1399 تمدید شد. همچنین، مهلت ارسال کامل مقالات هم تا پایان دی ماه 1399 تمدید شد. به گفته دبیر علمی همایش، با توجه به تعطیلی اغلب مراکز پژوهشی و آموزشی و بنا به تصمیم کمیته علمی همایش، این مهلت دو هفته تمدید شد.

 

بنابراین اساتید و پژوهشگران عرصه فلسفه و الاهیات میتوانند در مهلت یادشده، چکیده مقالات خود را به سامانه همایش ارسال کنند. ایشان همچنین افزود: مدارک لازم برای کسب مجوز ISC  به آن مرکز ارسال شده است که امیدواریم به زودی این مجوز نیز صادر شود. همایش بین اللملی «عقلانیت، خداباوری  و خداناباوری» با محوریت ارزیابی مهمترین مناقشات معرفتی در مسأله اثبات وجود یا عدم وجود خدا در اسفندماه برگزار می شود. از عموم اساتید و پژوهشگران حوزه فلسفه و الاهیات دعوت می شود در این همایش شرکت نمایند.
 

 

کد خبر 996084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha