شاهد رویش جوانانی انقلابی هستیم

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: پس از سال های انقلاب، شاید ریزشی انجام شده است، اما در کنار آن شاهد رویش جوانانی انقلابی همچون شهید فخیمی ها هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در مراسم تجلیل خیرین کمک های مومنانه تبریز اظهار داشت: طبق آیات و روایات به مؤمنین وعده داده شده که اگر شما به خدا کمک کنید، خدا به شما کمک خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: منظور از کمک ما به خداوند، کمک به حفظ و احیاء دین و شعائر خداوند متعال است. انسان از طرق مختلف می تواند به دین خدا کمک کند، یکی از راه‌ها از طریق زبان و لسان است که امر به معروف و نهی از منکر هم مهم ترین مثال بارز در این زمینه است.

وی افزود: امام راحل توپ و تفنگ نداشت بلکه با اتکا به همین عنصر لسان، با بیان و با نطق های خود، جمعیتی عظیم را با خود همراه کرد که تمام ابر قدرتهای دنیا در مقابلش زانو زدند.

امام جمعه تبریز کمک جانی را دومین راه کمک مؤمنان به خدا و دین خدا دانست و گفت: از صدر اسلام تا کنون و به خصوص در طول جنگ دفاع مقدس، بسیاری از مؤمنین با فدا کردن جان خود در راه دین، به ماندگاری و زنده شدن آن کمک کردند.

آل هاشم سومین راه کمک به دین خدا را کمک مالی عنوان کرد و افزود: عده ای هم هستند که همواره از مال و ثروت حلال خود برای دین خدا مایه گذاشته اند که کار اینها هم بس مهم و حیاتی است.

وی گفت: در زمان جنگ تحمیلی، جبهه ها را کمک های مردمی از طریق مساجد پشتیبانی می کردند و چه بسا که اگر این حمایتهای مادی و مالی مردمی نبود، رزمندگان و انقلاب به مشکل بر می خورد.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: در حال حاضر هم مصداق این جهاد مالی را در شرایط کرونا مشاهده می کنیم، جایی که اگر خیرین و کمک های مردمی نبود، بسیاری از خانواده های آسیب پذیر در تنگنا قرار می گرفتند.

وی در پایان با بیان اینکه عده ای تصور می کردند، جوانان کنونی همان جوانان اوایل انقلاب نیستند و ریزشی شکل گرفته است، گفت: شاید ریزشی انجام شده است، اما در کنار آن شاهد رویش جوانانی انقلابی همچون شهید فخیمی ها هستیم که تعدادشان بسیار زیاد است و حاضرند تا آخرین قطره خون خود ، از آرمانهای انقلاب دفاع کنند.

کد خبر 1007184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha