وحدت و انسجام اقشار مختلف جامعه ۹ دی را رقم زد

حجت الاسلام سبحانی نیا با بیان اینکه نهم دی در سایه وحدت تمام اقشار جامعه محقق شد و چشم فتنه را کور کرد گفت: مردم در ۹ دی با بصیرت و آگاهی در حمایت از ولایت دشمن را مایوس کردند.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی _ فرزانه تهجا : انقلاب اسلامی پس از پیروزی در بهمن 57 به رهبری امام خمینی(ره) همواره با چالش ها ، توطئه های مختلف دشمنان و بحران های زیادی مواجه شده  که تمامی این موارد تنها در سایه بصیرت ، آگاهی مردم  و ولایت مداری، انقلاب اسلامی را از گردنه های بی شمار به سلامت عبور داده است اهمیت و جایگاه ولایت و رهبری در جامعه اسلامی بعنوان یکی از اصول ارزشی و اعتقادی محسوب می شود که این موضوع خود را در 9 دی و راه پیمایی باشکوه مردم در دفاع از جایگاه ولایت نشان داد در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام «حسن سبحانی نیا»  نماینده شش دوره مجلس شورای اسلامی و سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در کشور مغرب به شرح زیر ارایه می شود.

 

ضرورت بصیرت در یک جامعه توضیح بفرمایید؟

بدون تردید مسئله بصیرت یک امر مهم، اساسی، ضروری و لازم برای یک جامعه اسلامی و ارزشی است. ما شواهد بسیار روشنی از تاریخ اسلام داریم که در آن عدم بصیرت موجب سختی های فراوان در جامعه اسلامی شده است و حتی مسیر جامعه اسلامی را منحرف کرده و در مقاطعی از تاریخ شاهد این موضوع هستیم.

 

نقش بصیرت در شناخت جایگاه ولایت چگونه تعرف می شود؟

امر بصیرت موضوعی ضروری و لازم است. در مرحله اول باید جایگاه ولایت و رهبری و نقش آن در نظام اسلامی بشناسیم و معتقد باشیم که این جایگاه و اعتقاد به ولایت و نقش رهبری جامعه اسلامی در هدایت جامعه اسلامی موثر است و با شناخت  این نقش  در آن زمان ما به وظیفه خود و سنگینی آن بیشتر پی می بریم.

 

ما به عنوان یک مسلمان و پیرو ولایت و کسی که امروز عقبه سنگینی از خون شهدا، انقلاب اسلامی بر دوش ما است و این مطالبه از سوی جامعه اسلامی از ما وجود دارد که بین راه ولایت و دفاع از این جایگاه در جامعه اسلامی با شناخت کامل این جایگاه به وظیفه سنگین خود پی برده و به آن عمل کنیم .

 

تکلیف ما در موضوع ولایت مداری چیست؟

آشنایی به وظیفه اصلی ما را به تبعیت از ولایت و رهبری هدایت می کند و عدم تبعیت از ولایت خسران ها و زیان های زیادی را برای جامعه به وجود می آورد. ما معتقدیم جایگاه ولایت امر در جامعه ما یک جایگاه اعتقادی و ارزشی است که شاهد آن هستیم که ولی امر جامعه ما شخصی بصیر و آگاه، جهان شناس، اسلام شناس، شجاع و قوی است.

 

نداشتن بصیرت در شناخت جایگاه ولایت در جامعه اسلامی چه نتایجی را به همراه دارد؟

قطعا تبعیت از ولایت می تواند ما را به اهداف مان هدایت کند و عدم تبعیت از ولایت می تواند خسران و زیان زیادی را برای جامعه به بار آورد که در جریان چند ساله اخیر انقلاب اسلامی (فتنه 88) بصیرت و عدم بصیرت را ملاحظه کردید. بصیرت آنهایی که در شرایط سخت و زمانی که دشمن با تمام وجود وارد معرکه فتنه 88 شده بود تا به انقلاب و جایگاه ولایت آسیب بزند، مردم ما در نهم دی روز بصیرت و آگاهی آمدند در جامعه بصیرت و آگاهی خود را نشان دادند و چشم فتنه را کور کردند و دشمنان از این رفتار مردم مأیوس شدند.

 

در این شرایط فتنه افرادی بودند که ما از آنها انتظار داشتیم بیش از دیگران سنگ ولایت را به سینه بزنند و بیش از دیگران در صحنه باشند و روشنگری کرده و از نفوذ و جایگاه خود که از قبل انقلاب و خون شهدا آن را کسب کرده بودند برای تثبیت انقلاب و جلوگیری از فتنه و خاموش کردن آن استفاده کنند اما متاسفانه به دلیل کم بصیرتی از قافله انقلاب و مردم عقب افتادند و این امر خسارت های زیادی را به کشور وارد کرد که ناشی از همین بی بصیرتی عنوان می شود.

 

در هر شرایطی بصیرت، آگاهی و شناخت، ولایت و جایگاه رهبر در جامعه وظیفه ای است که بنده و شما در مقابل رهبری داریم و در مقابل مردم و شهدای نظام تکلیفی بر عهده ما گذاشته شده است و باید این موارد را برای نسل امروز و فردای جامعه تفهیم کنیم.

 

ثمره بصیرت و ولایت مداری چیست؟

بصیرت و ولایت مداری در جریان فتنه 88 و صبر و بردباری رهبر انقلاب، وحدت و انسجام جامعه را نتیجه داد و تا این ثمره به عنوان نتیجه ولایت مداری در جامعه به بار نمی نشست ، 9 دی رقم نمی خورد. نهم دی در سایه وحدت تمام اقشار جامعه محقق شد و چشم فتنه کور شد. امروز نیز در مقابل ما فتنه دیگری طراحی شده است و فتنه های دیگری در راه است و هدف فتنه گران نیز ایجاد انشقاق در جامعه است. آنها هدف شان تقابل گروه ها، جمعیت ها، اقشار و دوستداران انقلاب در مقابل یکدیگر است؛ بنابراین یکی از مسایلی که با بصیرت عجین است، موضوع وحدت است.

 

چگونه می توان کشور و انقلاب را در برابر توطئه های دشمنان تضمین کرد؟

وحدت و همدلی جامعه امروز یک ضرورت است و در کنار رهبری و پشت سر ولایت حرکت کردن و پیام رهبری را به گوش جان شنیدن و عمل به عمق این پیام همگی از جمله مواردی است که می تواند تضمین انقلاب در برابر توطئه های امروز دشمنان در جامعه باشد.

 

از چه راهی می توان توطئه های دشمنان را در کشور کم هزینه کرد؟

دشمن همواره با طرح و نقشه های جدید توطئه هایی در سطح داخلی و خارجی را طراحی می کند که ما هر روز شاهد آن هستیم اما تمامی این فتنه ها با وحدت در جامعه اسلامی می تواند خنثی و کم هزینه شود. معتقدم این انقلاب، انقلابی پایدار و ارزشی است که با خون شهدای عزیز بی نام و نشان به ثمر رسیده است و این انقلاب راه خود را ادامه می دهد و چه بهتر که با هزینه کمتری راه خود را ادامه دهد. هزینه کمتر وقتی محقق می شود که وحدت و همدلی در جامعه در میان تمامی گروه ها و اقشار و جمعیت های مختلف سیاسی به وجود بیاید.

 

کد خبر 1007855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha